Mellan 4 jobb..

Hopsi! Ida har bestämt sig för att uppdatera bloggen :) Just nu står hon på ett av sina jobb och det är på Shell. Jag har precis tagit emot ett hockeylag (lagom kaxiga efter vinsten mot GSK) så det var lite körigt. Men taack och lov ville ingen ha korv utan bara godis, så det gick smärtfritt.
Nu tänker ju ni säkert att jag bara slöar på arbetstid, men faktum är att jag inte kan göra så mycket nu mer än att ta emot kunder och se glad ut och eftersom det inte finns några kunder på andra sidan disken är det ju lungan.

Sen förra gången jag skrev har det hänt en hel del faktiskt. Jag har ju som sagt fått jobb på Shell och trivs väldigt bra. Nackdelen kan vara kvällar som den här när man inte slutar förrän 24, men det går ganska fort ändå.
Sen har jag också fått hoppa in lite tit som tätt i simhallen och får livakta dom små barnen i stället, och de äldre med för den delen :)

Nästa vecka blir det även lite vikarie som gympalärare på gymnasiet. Det ska faktistk bli roligt, lite nervös om de inte lyssnar på mig men det får de allt ta och göra!

Annars håller jag på att planera min närmsta framtid också, har sökt in till högskolan i Borås i höst och hoppas på att komma in. Det bli sjuksköterska till att börja med, och går det enligt planerna så fortsätter jag till barnmorska efter det. Det ska bli så himla roligt och jag kan knappt vänta tills jag får börja lära mig om allt spännande som sjuksköterskor kan! Hoppas det löser sig med boende också så jag får en bra lägenhet. Än så länge har jag bara haft riktiga stolpskott till personer som jag har ringt, så hoppas verkligen att det vänder..

Nehe, nu får jag snart ta och gå tillbaka till arbetet. Det är ju trots allt snart dags för att slå igen butiken. Vardagen flyter på ganska smärtfritt och jag trivs i nuet. Det börjar bli komiskt med alla som frågar "Vad ska du göra nu då?" eller "Vad gör du nu?" men jag överlever.. jag ställer ju den lika ofta till någon annan kom jag på nu haha

Sköt om er så hoppas jag uppskattar min uppdatering. Jag lovar inget om en ny, då kanske den kommer fortare än vad denna gjorde :) Första snön kanske blir något att skriva om..

Ida


Kommentarer
Postat av: Granne

för det första du missade första snön! att skriva om alltså.
för det andra jag tycker om dej också! Du är en underbar vän! (L)

Postat av: Frida

det var inte igår jag träffade dig ida. det måste egentligen snart ha varit 6-7 år sedan! vet ju inte ens om du kommer ihåg mig ;) Jag hittade i varje fall hit via ärnekvist's blogg. roligt att läsa om hur du har haft det! så mycket roliga saker du har gjort också!
sen kunde jag ju inte låta bli att lägga märke till att du har sökt till högskolan i borås! jag bor faktiskt här! :D roligt om du hade börjat här!

KRAM!
/Frida -(från gamla volleyboll-laget)

2008-01-21 @ 14:58:42
URL: http://www.zerendipity.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback