The calm in between the storm

Nu orkade jag inte plugga mer på min final imorgon så jag tog en liten paus. haha Eftersom jag råkade surfa lite på aftonbladet.se och kolla läget i Sverige också så blev det en ganska lång paus. Brist på självdisciplin tänker ni och ja, ni har helt rätt. Med en dag kvar av terminen kan man tro att det borde vara ganska lätt att motivera sig själv, men ack vad svårt det är idag. Imorgon har jag mina två sista finals och den ena borde vara ganska lätt. Den andra kan vara lite klurig men det ska nog gå bra den med.. förhoppningsvis :)

Sen är det äntligen lite paus i vårt oväder här borta. Hela eftermiddagen har det blixtrat, åskat och öst ned regn. Jag vet inte vad som är felet för så höll det på hela dagen igår med. Det ska ju vara sol och värme så jag kan jobba på brännan! Men jag kan ju alltid jobba på den i Florida nästa vecka.. Gå och glida lite i down-town Disney eller ta en strand promenad - det går ju bra vilket som!  haha Förlåt, men jag var bara tvungen! På torsdag åker vi till Nationals och spelar i Daytona Beach och det ska bli så roligt. Kul att få se lite nytt och bara njuta lite. Vi ska verkligen försöka vinna tävligne också, skulle vara en perfekt avlsutning här borta.

Idag har vi tränat lite golf, varit på gymet och tagit det allmänt lugnt. Dagen började ock med en smärre chock upplevelse. När jag var ute och gick i morse blev jag vettskrämd av en orm! Den låg på gatan precis utanför ett grönområde, som är en bit från vårt hus. Den var död (förmodligen mördad av gräsklipparen) men den var så sytlig så jag skrek till för mig själv. Den var ganska liten men den var fortfarande otäck. Som tur var såg ingen mitt lilla utbrott.. och tur var väl det! hehe

I förrgår var jag och Brianna och kollade på vårt favoritband igen. De var på ett litet café på Baylor´s campus och spelade några favorit låtar. Det var bara två av dom där men det var ändå kul att se dom igen. Sen är det ju inte helt fel när sångaren känner igen oss (innan vi ens hejjade på honom) och kom fram och pratade med oss. Lätt att vi var lyckliga! 

Nej, nu får det nog vara slut på min paus. Det är ju trots allt bara imorgon med och sen är det slut med skolan för den här terminen. Jag ska inte ens försöka förklara den känslan för det är obeskrivligt skönt! Även om det går dåligt på proven imorgon så ska jag bara gå och njuta.

Jag har lite problem med att kommentera på andras bloggar också, bara så ni inte tror att jag inte svarar av någon annan anledning. Vet inte riktigt vad det är men det löser sig säkert snart. Nu börjar det åska igen också. Det är ganska kul för blixtrarna lyser upp hela mitt rum! Lite otäckt men samtidigt spännande. Kanske dags att stänga av datorn med(?) :)

Sköt om er!
Många kramar
Ida

Kommentarer
Postat av: Granne

Snart kommer du hem! jag vill ha datum, tid, flygplats! KRAM!

2007-05-03 @ 15:44:10
Postat av: Pappa

Kul med 'bilder' på mina wedgar eller va det nu skulle föreställa haha jag gillade bonus-kortet bäst... Ikväll ska vi fira av en här så jag ska på Edwins! Vi drar till sugan imorron så vi kan ju höras i helgen. miss You much! Kram

2007-05-03 @ 16:51:05
Postat av: Mamma

Hej lilla gumman! Låter som det är mysiga veckor du har kvar. Man blir ju lätt avundsjuk på Floridaresan. Kom ihåg att njuta lite åt mig oxå, ta mycket bilder.Livet här hemma är ganska ljuvligt just nu, varmt, soligt,körsbärsblom o nyutsprungna löv vart du än går. Saknar dig mycket!

2007-05-03 @ 19:03:21
Postat av: Linda

Nu är det inte långt kvar... Vilket datum är det du kommer hem?? Mycket viktigt att veta... PUSS

2007-05-03 @ 19:19:45
Postat av: stora syster...

Hej gull-unge!
Lycka till på finals imån! Jag känner verkligen igen känslan med motivations-problem sista plugg-dagarna, helt hopplöst! Här i Gbg är allt bara fint, vi tränar å spelar mest, men i helgen ska vi försöka med ett besök på Liseberg!
Puss puss å pitt på dej goding!

2007-05-03 @ 20:29:37
Postat av: Ändy

Hej Baby =)
Vilket skit väder ni har! Kom hit istället, här är det solsken.... Och mer blir de när Du kommer! hehe.. Lite avundsjuk på att du ska till Florida dock, men de går väl an. Här är allt som vanligt, fullt upp.. Blev att jag jobbade 14 timmar idag så jag är lite seg nu, men du kommer ju snart och de är ju ballt ;-)
Lycka till på dina finals nu och bara njut av resten. Hörs i helgen!
Saknar dig, din puma..
Puss tja hej

2007-05-03 @ 21:48:33
Postat av: Emsvet

darling!! kom hem! vi saknar dej! lycka till i florida o ta hem skiten! PUSS

2007-05-07 @ 07:17:45
Postat av: En som saknar dig som tusan

Ida, nu är det du som packar ihop allt du äger och tar dig hem till Gislaved ögonaböj. Jag klarar det inte utan dig längre. Jag behöver dig i Gislaved.
Det är någon som försökt göra inbrott i min bil (kassa inbrottstjuvar iof, för de lyckades ju inte). Men jag blir ändå så förbannad, kan de inte bara låta mina prylar vara...
Om du inte tänkt komma hem till mig tidigare än planerat, så är det ju iaf "bara" två veckor kvar nu. Jag får helt enkelt bita ihop och stå ut. Helgen efter du kommer hem är det ju Gisledagarna. Sista dagarna vi kan njuta av vår seger.
Som du kanske förstår så saknar jag dig.
Jag vill ge dig den största kramen mina armar klarar av.

Postat av: Anonym

jag vet en rolig sak... vet du vad det är?!
-att du kommer hem snart! :)
fy vad himla roligt!
och jag hoppas du mår bra!
puss sanna

2007-05-11 @ 22:22:17
URL: http://saannas.blogg.se
Postat av: Granne

snart hemma!! hoppas du har det kul i florida nu din fuskis!!
vi ses snart!
längtar!
Puss och Kram!!!:D

2007-05-15 @ 00:50:46
URL: http://mittlivarperfekt.blogg.se
Postat av: elin

Hej min ängel!
Nu sitter jag o väntar på att klockan ska bli 9.15, så jag kan åka till jobbet...vi åker ju nämligen till Milano idag! Och do you know what...när jag kommer hem så kommer ju du också hem (eller ok,en dag efter, men ändå). Ida, på torsdag är du upptagen, bara så du vet!! Då är du våran. Ooooo vad kul det ska bli o få träffa dig igen. Jag längtar efter dig snygging! =)

2007-05-17 @ 09:12:23
URL: http://elinoj.blogg.se
Postat av: Jossan


G R A T T I S ! ! !

Du är ju en sån stjärna gumman!! Vad duktig du är! Njut nu, lova det!

Är så stolt! Älskar dig massor o snart ses vi!

PUSS

2007-05-18 @ 00:18:02
Postat av: Anonym

Grattis gumman!!!
Va duktig du har varit! Blev så glad för din skull. Vilket perfekt sätt att avsluta året med! Skynda dej hem nu så vi får ta hand om dej!
Puss puss å massa pitt!

2007-05-18 @ 06:35:22
Postat av: Pontus

GRATTIS!!!! Grymt spelat! Svenningssons största vinst säger vissa!!
Pallra dig nu hem så att det blir lite ordning på dina systrar!!
KRAM

2007-05-18 @ 21:27:37
Postat av: Emsvett

ÅHHHHH sheeet va bra!!!! Du är ju grym! Skynda dej hem så rockar vi fett! HAHAHAH jag är så stolt ida lilla.. can't really believe it... ! Men jag gläds så med dej, förtsår verkligen vilken skön känsla du måste ha i maggropen nu!!! PUSs älskling

2007-05-18 @ 21:40:27
Postat av: Modern

Ohh! gud va´duktig du är! Grattis!!
Stressa nu inte ihjäl dig med packningen,ta det du kan o släng resten.
Du ska bli så väl mottagen när du kommer hem,vi saknar dej så.
Njut av resan o försök sova lite så går det ju 20% snabbare??
Nu är det snart fritt för trams!!

2007-05-19 @ 12:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback