Raining on a Sunday

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag för det har inte hänt något speciellt. Helgen har som vanligt gått alldeles för fort och jag vet inte varför det alltid är så. Ibland skulle det vara skönt att kunna byta vardagarna till helg och tvärtom.. Fast det är klart, då skulle man väl inte uppskatta helgen så mycket som man gör. Klurigt det där..

Igår blev jag bjuden på middag av en av de snällaste personer jag känner, Doug. Han är underbar! Han skickade ett meddelande till mig igår i fredags och frågade om inte vi skulle ta och äta lite ihop. Och klart att jag ville det! Jag och han åkte till Red Lobster och hade väldigt trevligt. Det verkar som om han och Coach Ferdon ska komma till Sverige i sommar, himla roligt tycker jag!

Idag har jag försökt att hinna med så mycket som möjligt. Det började med lite promenad, sen lite golf, sen lunch med några i laget och självklart också lite pluggande. Jag fick lite smått panik för jag såg att jag hade ett arbete som skulle vara inne på tisdag.. Men det är inte så farligt för det ska bara vara 3 sidor om någon person som har påverkat Kristendomen på något sätt, så det ska nog gå bra det med hehe Fast jag fick lite smått panik först :)

Åh, jag måste berätta om min snilleblixt idag på Jasons Deli. Vi satt och åt och Layla hade Thousand Island dressing på sin sallad. Då satt jag och filosoferade om varför den hette så,  såg jag ju att gurkbitarna (eller vad det nu är för något) är ju som små öar i såsen! Jag har ingen aning om detta är typ "allmänt vetande" eller om jag har helt fel, men jag tar chansen för att glänsa lite. haha En mycket världslig sak som fick mig att känna mig ganska begåvad ändå!

Sitter just nu och lyssnar på lite Robbie Williams innan jag ska hoppa i säng. Den mannen är ju underbar! Det får mig att tänka på Göteborg i somras när han ägde Ullevi! Får nästan rysningar i kroppen än från den kvällen, helt otroligt! Konserter är underskattade ändå, musiken och artisten blir så mycket bättre när man ser dom i verkligheten. Det är nog något jag ska försöka gå mer på i framtiden. Är det någon som har några tips om bra konserter så säg till mig, jag är öppen för förslag! :)

Nehe, nu måste jag kissa igen för ungefär 236:e gången ikväll för jag har ju suttit och ätit vattenmelon medan jag läste min bok. Lite smått störande, men det är det värt! Det är ju så gott!
Nu är det läggdags för min del. Det öser ner regn utanför mitt fönster så det där med golfträning imorgon låter inte så lockande just nu. Men förhoppningsvis har det regnat klart tills dess!

Hoppas allt är bra där hemma! Här flyter det på som vanligt och snart är vi inne i april. Det känns som om sommaren är på väg med stormsteg - det tycker jag om!

Ta hand om er! Många kramar!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Alltid lika kul att läsa det Du skriver... Kul att Du va ute och åt med Dough och fick träffa honom på 'tu man hand'. Nu har vi varit i Halmstad och gjort i ordning stugan inför påsken mm. Hur går det med klubborna med coach. Ha det gott så kan vi höras i veckan ...

2007-03-26 @ 16:01:32
Postat av: Ida

Jes box, jag pluggar konfliktlösning i GÖteborg och jag trivs så himla bra med det!!! Det ger mig en inre ro! Men hur funkar golfen då? Är det något du satsar på helhjärtat eller ska du byta bana längre fram?! Proffs eller inte?! ;)
Kramar!!

Postat av: Ida

Jes box, jag pluggar konfliktlösning i GÖteborg och jag trivs så himla bra med det!!! Det ger mig en inre ro! Men hur funkar golfen då? Är det något du satsar på helhjärtat eller ska du byta bana längre fram?! Proffs eller inte?! ;)
Kramar!!

2007-03-26 @ 22:09:27
URL: http://idans.blogg.se
Postat av: Ida

Nämen, det var en helomvändning! :D Vad tervligt att du kommer hem höll jag på att säga, men jag menar att det måste kännas skönt att du bestämt dej?! Man märker hur man uppskattar Sverige när man bor utomlands! :-p Och så har du ju Andrei här med... Nej, jag läser inte på Chalmers, där finns bara massa mattenördar.. ;) Jag läser vi Göteborgs Universitet, ett mycket bra universtitet!! När tar din termin slut?? Imorgon åker jag till Frankrike en sväng.. Så jag kanske inte svarar förren nästa vecka.. :)
Ta hand om dej! kram

2007-03-27 @ 11:27:32
URL: http://idans.blogg.se
Postat av: Jossan

JAG SAKNAR DIG!!!!

kom hem nu

Play well, kick ass, have fun and ENJOY!

Älskar dig! PUSS

2007-03-28 @ 21:48:12
Postat av: Emelie

Baby doll! Va kul att höra att du har det bra! Det låter så mysigt när du sitter där o äter melon! men tänk då va mysigt det hade varit om du hade druckit kaffe!! ett låttips som är GRYMT; listen med beyonce... power i den rösten ! puss

2007-03-31 @ 22:47:53
URL: http://emeliesvenningssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback