"We warn you, don't go outside! It's a 100% risk of snow"

Hemma 11.22

Inatt har det snöat ännu mer och det verkar som om det kalla vädret är här för att stanna några dagar. Amerikanarna har en förmåga att få lite smått panik när det blir under 10 grader ute och nu har det nog slagit slint på riktigt. Igår var vår första klass inställd på grund av snö och is och idag har hela dagen blivit inställd på grund av snö och snöblandat regn. Egentligen är detta ganska vettigt eftersom det är lite riskfullt att köra med sommardäck på såna här underlag. Men med tanke på att snön knappt hinner komma till marken innan den smälter och isen som ligger på gatan mest ser ut som vatten är det kanske att ta i. Jag klagar dock inte, med mysbxorna i högsta hugg ska det bli ganska skönt att stanna inne idag :)

Förutom vädret flyter det på som det ska här borta. Vår första tävlng ligger ungefär en månad bort, men jag tvivlar på att vi kommer tävla om toppstriden. Vi har haft en träning hittills och de säger att vädret ska hålla i sig minst en vecka till så jag tvivlar på att vi kommer vara i toppform tills dess.. Vi ska äta lunch med Coach snart och han har säkert en lösning på problemet, det brukar han alltid ha hehe

American Idol började igår och vilka orginal det finns! Det är helt otroligt, inte dom vassaste knivarna i lådan direkt.. Jag tyckte nästan lite synd om en del, men samtidigt så är det ju ingen som har tvingat dom till att sjunga. Hoppas det blir bättre ikväll så man får hära lite bättre röster haha annars kommer den här säsongen blir väldigt intressant!

  Yea, thats right. Amish is the look for 2007..


Nej, nu väntar lunch med Coach och laget. Ha det bra och håll tummarna för att jag inte snöar bort här borta :)
Ida

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sofia

Hej lilla gumman!
Ja, de är inte klokt vad texasarna freakar ut för lite snö... vi fick fem cm en gång å slapp skolan i två dagar, så du kan nog behålla mysbyxorna imån oxå! Vi har de oxå bra, har precis lagat mat till Pontus å ikväll blir det nog en film. Vi saknar dej lilla vän! Jag har förresten blivit medlem på ett nytt gym här i närheten å då fick jag som bonus gratis solning i ett år å 400 kr i presentkort på intersport, inte illa va? Puss å pitt på dej skitunge!!

2007-01-17 @ 20:02:01
Postat av: Elin

Hallå babe!
Här bara regnar det...det tycker jag INTE om när jag springer mellan hus o bil med soffa, säng, hylla bla bla bla, you name it. Visst är det himla kul o flytta, men inte alla moment dock, varför kan inte möblerna flytta sig själva?
Imorgon blir min första natt i min allra första egna lya, spännande! Nymålad och fin =)
Akta så ni inte snöar in.
Saknar dig. Puss å pitt (som familjen Svenningsson säger *ler*)

Postat av: Sofie

Tack ska du ha=) Jo den är verkligen bra den där filmen, nästan så man ryser då man går där ifrån, just för att den är så oförklarlig. The holiday, självklart har jag sett den, den är också helt udnerbar men mer självklar på någotvis och lite mer vanlig. Antar att du har sett den,vad tyckte du? Hörde att du vartit hemma över jul, hur kändes det? första tävlingen om en månad, Jag håller på DEJ! Krraaaaam!

2007-01-18 @ 07:42:53
URL: http://sogo.blogg.se
Postat av: Le Beaff

Hej babe
Jäkligt skumt att de finns snö där och inte här.. Snöade lite idag iofs, men de töade så fort de kom till marken! Och dina rumskomisar kanske tröttnar på att supa så mycket, dom flesta gör de efter ett tag... Roligt att glo lite i bloggen, och rätt va de är så får man en komentar=) Nä, nu ska jag iväg till gymmmet så jag kan göra själ för namnet!!
Saknar dig, men snart ses vi igen..
Många kramar och en liten puss

2007-01-18 @ 17:47:21
Postat av: sofie

Jaaa, jag vet- så vackert. Den filmen är verkligen en dröm på något vis. Ja måste nog hålla med om att den är en riktig favorit:) Nope inga föreställningar än på ett tag, kanske ska göra ett solo till en uppvisning i Gislaved, men annars är inte föreställningarna förens i maj:( men då har man ju något att se fram emot. Jag och ANnie går i samma klass men med olika inriktningar, hon går musikal och jag dans. Vart i usa är det du bor? eftersom det snöar, helt otrligt känns det som, men tanke på att det är grönt på marken här. Ha de! Kramar

2007-01-19 @ 10:14:06
URL: http://sogo.blogg.se
Postat av: Linda

Nu har Sverige också snö.. Tyvärr!! Nu blir det krångligare att cykla till jobbet. Kan ju hoppas på lite regn kanske?? Haha.. Hoppas allt är gött med dig!! Saknar dig!! PUSS

2007-01-21 @ 20:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback