Tillbaka till vardagen

Hemma 7.23 pm

Jaha, nu är man tillbaka i Texas igen. Jag har ju inte varit så duktig på att uppdatera under jullovet, men jag kan skylla på att jag har haft för roligt, mysigt eller helt enkelt glömt av att skriva. Det var så roligt att komma hem till lilla Gislaved igen!

Julen i Texas var väldigt avslapnande och mysig! Det var så skönt att bara umgås med familjen och göra det man verkligen kände för. Vi gick på bio på julafton och sen gick vi hem och åt en ganska svensk julmiddag. Sen på kvällen öppnade vi julklapparna och bara satt och njöt. Här är vår julgran med klapparna, visst är den söt?


På väg hem från shopping centret en dag stannade vi i en liten by som jag inte kommer ihåg vad den heter. Den var ganska mysig och jag tror att mamma var i himmelriket när hon gick och tittade på alla sakerna. Det var kul att se för det såg ut precis som på film. Jag blev också ganska glad för jag såg den första TT:n sen jag kom hit. Vi var ju självklart tvugna att ta kort! I bakgrunden ser man hur det ser utanför affärerna.


                                                      
När vi kom hem till Sverige möttes vi av ett äkta svenskt julbord av Inga-Lena. Hon hade stått och lagat mat i köket hemma hos oss och hade mat klar när vi kom från flygplatsen. Hon är en sann ängel!
Det kändes konstigt att gå runt i huset och ännu konstigare att sova i sin egna säng, men det var hur skönt som helst!

Ganska snart efter vi kom hem var det dags för att fira nyår och det gjordes hemma på Hallarydsvägen med mina och Andreis vänner. Det var väldigt roligt och det verkade som om alla tyckte det var lyckat. Här är några av bilderna från kvällen. Det kommer nog mer så småningom för jag har inte alla på min dator.

        

I lördags hade Jossan sin graduation fest och det var jättekul! Det var skönt att festa på vårt sätt igen och inte bara sitta stilla och dricka öl som de gärna gör här i staterna. Ett kärt återseende i parken med.. Jag vet inte om man ska känna sig ung eller gammal när man går dit för det är en himla mix av folk. Fast det är ju rätt roligt det med. I vilket fall var det väldigt kul att få dansa av sig lite och känna sig som hemma, jag tror det var mycket nyttigt för själen :)

Nu när jag har varit hemma har vi bara tagit det lugnt. Det var precis det jag ville, bara njuta och vara ledig. Det är sånt här man längar hem till... Underbart!

                                                                      

Nu är jag alltså tillbaka i mitt lilla rum i Waco. Det känns bra trots att det var lite jobbigt att åka tillbaka själv. Jag kommer att sakna att ha Jossan här, men samtidigt ska det bli intressant att se om man klarar sig på egen hand. Och om man får besök i Mars också så ska det nog inte bli några problem :)

Nehe, nu måste jag börja med första läxan. Imorgon har jag en aerobic klass att se fram emot, det ska bli riktigt roligt! Hoppas hon kör hårt med oss!

Sov så gott och tack ni där hemma för ett undebart jullov!
Många kramar
Ida



Kommentarer
Postat av: emsvett

Ida baby! jag saknar dej redan... åh skit vad tråkigt det är nu utan dej! Men du ska va glad att du inte är kvar här för det bara regnar o regnar! haha det va en munter kommentar du fick! nooot =) iaf saknar dej!! skitunge... puss o pitt

2007-01-10 @ 15:56:24
Postat av: Elin

Hello babe!
Men shit, saknar dig redan. Vilken höjdar kväll vi hade i parken, trots tråkigt folk o dålig musik. Du o jag Ida!!
Aerobics, vad är det jag hör...nu blir jag glad!! Tell me hur det var sen.
Imorgon ska Hanna o jag o shoppa loss på IKEA, har en känsla av att det kan bli dyyyrt.
Önskar jag var det där besöket i mars...för vet i tusan inte om jag klarar mig utan dig till 22 maj.
Du är sooo lovely, I JUST LÖÖÖV YOU IDAHO!!

2007-01-10 @ 23:38:03
Postat av: Linda

Skönt att höra att du är på plats... Nu är det allt tomt här hemma.. Snart flyttar Elin till Gislaved så då blir det lite livat i alla fall. O lite träning med hoppas jag, haha.. Hoppas allt rullar på som det ska för dig. Saknar dig vännen!! PUSS O PÖK, purjolök

2007-01-13 @ 17:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback