Sunday school, here I come!

Hemma 22.15

Nu sitter jag i soffan och har precis skrivit klart två arbeten, bara lite finslipning kvar imorgon. Mega bra! Jag väntar på att Layla ska maka sig ur badkaret så jag kan borsta tänderna för jag känner att sängen ropar på mig.
 
Idag har det varit en ganska intressant dag. I min religionsklass måste jag gå till tre olika kyrkor och sen skriva om varje så jag började med att följda med Coach och hans fru till deras kyrka. Det var väldigt trevligt, inte så annorlunda från vad jag är van vid. Men efteråt skulle Coach och Nancy till söndagsskola så vi (jag och Brianna som också var med) hade att välja mellan en "college diskussion" eller ännu en  mässa. Brianna och jag tyckte att det med college lät ganska bra så vi gick dit. Det visade sig vara ett grupprum med en cirkel av stolar i. När vi kom dit så satt en tjej där och höll i sin bibel och förmodligen väntade på bättre tider. Efter 10 minuter av pinsam tystnad mellan oss tre så kom äntligen lite mer folk. 7 stycken tjejer som såg ut som att någon hade skrämt dom kom in i rummet och satte sig på de olika stolarna. Sen kom en präst in och stängde dörren. Efter att ha förklarat att jag var från Sverige, Brianna var från Austin och att vi båda var på MCC's golflag började vi diskutera delar av biblen. Vi sa ju naturligtvis inte att vi bara var där för att skriva ett arbete om dom så vi satt där och log. Det visade sig (tro det eller ej) att Jesus skulle lösa allt och att om bara vi "came together in the spirit of God" skulle det lösa sig hur bra som helst. "Great!" tänkte vi och gick vi för att möta Coach igen. Och eftersom han presenterade oss för förmodligen allihop där så tror dom nog att vi kommer tillbaka nästa söndag...vilket jag tvivlar på.

Nu låter det som om jag gör narr av Kristendomen men det menar jag verkligen inte. Jag fick nog bara lite mycket av religion på en gång. Och för en som aldrig har varit i söndagsskola förut blev det nog bara för mycket av det goda :) Väldigt trevliga männsikor där dock, alla log nog konstant under hela tiden man pratade med dom haha Och det är ju bra!

Jaja, nog om min religiösa dag. Imorgon väntar aerobic igen, wohoo! Hela laget har träningsvärk sen förra gången så det ska bli kul att se hur det går imorgon! Vi ska få våra träningsoveraller med så det ska bli roligt!
Hoppas allt är bra där hemma och att våren kommer snart så ni slipper snön. Vi hade 15 grader här idag så det ser lite ljusare ut med våra träningar nu :)

Sköt om er!
Många kramar
Ida

Kommentarer
Postat av: Modern

Skylla på din barndom! Fy dej!
Du kände inte igen dina kompisar från Luciakvällen?
Igår kollade vi stugan.Fick nästan en känsla av vår, men i dag är det verkligen vinter, snö och kallt. Men det kändes frisk o skönt bara det inte blir en "vargavinter" det känner jag inte för.
Hörde att du o Jossan haft ett snack igår, visst är hon underbar.
I fredagskväll hade vi kanonmysigt, Bengan o Tina bjöd på en helkväll. Bowling o middag på Edvins kan inte bli bättre. Tina var en riktig stjärna på bowling men hon tappade lite i slutet så Jossan gick hem med segern.

2007-01-22 @ 18:23:51
Postat av: kina

Tack =) Jodå, med mig är det bra! Är i skrivande stund ledig heeela dagen (fast jag ska plugga lite så det blir inte enbart latsidan för den sakens skull). Det verkar som att även du trivs riktigt bra Ida - så oerhört härligt att läsa! Har ni paus i golfandet nu? Kram!!! (och du, njuuut av satc, min box är hemma och här visar de inga avsnitt, uäh)

2007-01-24 @ 10:36:33
Postat av: Emsvett

Ida kära syster, vad jag saknar dej!! Saknar din celebrate good times, come on - dans! den är ju hilarious, jag gjorde den nyss, för idag är det fredag och vi har jobbat klart. Nu ska vi till jkp o träna och träffa tessan die ganze weekend!! Tjoho!! puss o pök

2007-01-26 @ 12:39:10
Postat av: Elin

Hello babe!!
Ojoj, himlans kyrkligt det där du. Nu har jag alltså bott en vecka i min egna lya, och det känns sooo good. Jag längtar efter att få visa dig allt. Idag har jag varit på IKEA och köpt lite småsaker som fattas. Jag väntar nu på min soffa, den kommer göra allt =)
Vecka 8 blir det fest hos mig...hoppas du kommer ;) för jag saknar dig så otroligt mycket.
Här är det riktigt vintrigt nu...usch, orkar inte med snö, det drar med sig så mycket. Skrapa/borsta bilen och sånt tjafs.
Love you my friend.

Postat av: Linda

Tjabba!! Verkar bara vara jag som uppskattar vintern här hemma, haha.. Nu är världen som den ska vara, det är ju vinter!! Förutom att jag trillade av cykeln o sträckte låret bara för att dom "glömt" att skotta. (En annan historia). Så du har börjat med hårdträning?? Jag var på boxning med Elin i måndags o hade sån FRUKTANSVÄRD träningsvärk!! I låren!! HAHA.. Såg ut som jag skitit på mig när jag gick. Hoppas allt är bra med dig o att du har kommit in vardagen. Vi är redan snart i februari liksom. Saknar dig! PUSS

2007-01-28 @ 10:23:27
Postat av: Elin

Schlager tema i parken på lördag, är du pepp eller?! *ler* Du anar inte vad jag kommer sakna dig om vi drar dit.

2007-01-28 @ 12:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback