Nya tag för ny vecka

Hemma 21.02

Idag har jag varit ganska duktig för det har varit storstädning i huset. Passade på när Amanda och Layla var borta så dom inte var ivägen :) Fast innan jag började med städningen var det dags för ett kyrkbesök igen. Den här dagen var det en baptist kyrka där 99.9% var svarta. Det var hur kul som helst att se! Fast först var det lite pinsamt för vi kom lite sent och då gick vi in mitt i bönen. Och när vi kom in kände jag mig väldigt felplacerad (ungefär som när man är för fint/ slufsigt klädd på en fest) men vi givk in och satte oss och njöt av showen.. Jag har aldrig varit i en kyrka där det är är så livat som det var idag! För det första så fanns det en kör som höll igång hela församlingen med lite gospelsånger, sen när prästen höll sin predikan så satt alla och höll med och skrek "Praise the lord!" eller "Talk!" eller "Amen, brother!" haha Och sen mitt i så hälsade dom oss väldigt välkomna och vi fick stå upp och hälsa (stora kramar) på nästan hela församlingen.
Men det blev för mycket av det goda tillslut.. Efter dryga 2 timmar blev jag nästan lite rädd när alla skrek och blev som tokiga under predikan och under sångerna.

Annars har det inte hänt så mycket i helgen. Eller jo, jag var på min första baseball match! Killarna hade premiär igår och det var jätteroligt att se! Dom hade det lite tufft så vi förlorade med 5-8 så jag koncentrerade mig på att ta lite bilder istället. The Highlanders spelar i vitt.

         

Åh, jag måste berätta om en bra film som vi var och såg i fredags. "Stomp the yard" hette den och  handlade om step (på ett mycket modernt sätt). Det är två lag som tävlar om vem som ska vinna nationals. Självklart var det ju en liten kärlekshistoria med i spelet också som gjorde det hela ännu bättre :) Det var en hel del härliga danssteg som jag önskar att jag kudne göra. Det såg riktigt snyggt ut när dom gjorde det!

 Nej, nu ska jag nog ta och krypa ner under täcket och läsa ut min bok. haha Är du imponerad Hanna? Kan du tänka dig att jag har läst ut en bok på under två månader? Det är nästan så jag är impad av mig själv

Sköt om er där borta och njut av snön :)
Många kramar
Ida

 

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sofia

Lilla gumman!
Nu får du ju snart komma hem innan du är helt oigenkännelig... överreligiös OCH läskunnig, hahahahaha ;)
Vi jobbar å sliter denna veckan, hade hoppats på ekonomi avdelningen men sitter i växlen ändå... men men bättre än skruvarna!
Jag behöver snacka lite med dej idag, kan du va hemma runt lunch?
Puss å pitt på dej goding!

2007-01-29 @ 09:23:47
Postat av: Anonym

heeej bruden!
alltså vet du att jag har glömt berätta för dig vem jag har träffat nu 3 helgen i rad. haha.
jakob du vet, killen som vi träffade i sthlm när vi var ute på kickis bar?
alltså han är så himla ROLIG jag typ dör när han shakar loss på dansgolvet, du skulle vara med!
pussssss

Postat av: Anonym

nej jag vet! det är dåligt av mig att inte ha uppdaterat dig! nej han som blev utslängd var ju hårdrockaren (Kristoffer), killen som jag träffat nu är ju jakob, han var ju från värnamo... haha.
den gulliga killen du vet ;) (förlåt andrei)

allt är fint hemma, hänger lite läpp på ica bara, börjar bli trött på det rent ut sagt! men jag har lite planer!
pusspådig

2007-01-30 @ 23:06:22
Postat av: Anonym

hahah ja vi är bara vänner, faktum är att det är en tradition att shaka loss på dansgolvet men det är också det ändå! du skulle vara med!

jag tvingade hit dem till parken på björn rosenström (eftersom han aldrig varit i parken) och de hade jätteroligt, förutom att det tog EN timme att köpa en öl. hahahah.
shit pomfrit men nu svettas jag snart ihjäl, dags för en dusch! pussohej

2007-01-31 @ 23:02:43
URL: http://saannas.blogg.se
Postat av: Millan

tjena idsvett! jaa vi hade verkligen så kul i helgen! nu har vi jobbat hela veckan, ska åka til halmstad nu, jag och jossan! träna lite grann...till helgen blir det gbg, sova över hos den gamla skatan, hihihi! saknar dej nåt så fruktansvärt! kom heeeem, vi börjar om igen, vi glömmer allt, där ute är det så kallt... tomt utan dej. PUSS ÄLSKLING

2007-02-01 @ 13:50:27
Postat av: Elin

Hello angel!
Tycker ditt senaste kyrkbesök låter som en film, haha. Men det låter ju som en himla skön stämning.
Nu sitter jag på Babybjörn och "sliter", andra dagen idag.
Ida, nu är det såhär, att på lördag kommer du hem, för då ska du med oss till parken.
Idag slutar jag ett, skönt.
Jag saknar dig så mycket vännen min, och tänker på dig hela tiden.

2007-02-02 @ 07:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback