Något upprörd

Hemma 9.42

Okej, idag har jag vaknat lite på fel sida så jag måste ta ut lite aggressioner på att skriva. Här är en liten lista på varför jag är arg:

1. Igår var Amanda och Layla (mina rumskompisar) hos killarna och festade. Eftersom jag inte tycker det är så roligt att sitta hos dom och dricka öl stannade jag hemma och kollade på "Under the tuscan sun" istället (bra film för övrigt). Stannade inte uppe så sent och somnade väldigt gott. Vid 3.30 vaknar jag av att Amanda och Layla har dragit hem typ 4 andra + Layn från golflaget och står och pratar ganska högt precis utanför min dörr. Alla är lite runda under fötterna så dom inser förmodligen inte hur högt dom pratar och skrattar. Fine! tänker jag och ger dom en lite stund att lugnar ned sig. "Dom går nog in på Amandas rum snart" tänker jag och försöker somna om. Men icke, Layn spiller ut något på golvet och det blir ett himla liv om det. Lite irriterat skickar jag ett meddelande till Amanda, för jag orkar inte gå ut i pyjamas och säga till dom. Först händer ingenting utan dom blir (om möjligt) ännu mera högljudda och fortsätter. Men efter ett tag stänger hon iallafall sin dörr. Wohoo! Tänker jag men ännu en gång har jag fel. Då tänker dom ju förstås att dom kan vara ännu högre eftersom dörren är stängd så det spelar ingen roll att dörren är stängd. Efter många om och men, går dom iallafall och lägger sig. Jag hatar när folk inte visar respekt. jAg vet att jag låter som någon mamma som vill sova vid halv tio på kvällarna men jag tycker faktiskt att jag har rätt att ha tyst vid halv fyra på morgonen. Jag förstår att dom vill festa och så, men då kan dom ju stanna kvar hos killarna.

2. Igår skulle vi åkt på en basketmatch på skolan. Det var ganska stor match för vår skola spelade mot en annan skola som ligger ganska nära. Matchen började 14.00. Eftersom Amanda och Layla hade festat kvällen innan visste jag att dom inte skulle gå upp innan 12. Vid ett började jag bli lite fundersam om dom levde överhuvudtaget. Jag skulle ringa Anna sen när matchen var slut för vi skulle åka och handla lite. Men när klockan hade blivit 14.15 sket jag i dom och ringde Anna. Kanske inte låter som en big deal men när man har planerat utifrån något så blir det genast lite krångligare när det inte blir så. Amanda vaknade nästan 14.30 och sen åkte dom och åt, kom hem och duschade, tog en tupplur och sedan var det dags för att öppna första ölen igen. Vilket liv.

3. Min rygg har fortfarande inte blivit bättre. Snarare sämre. Vi ska nog gå tillbaka till den där Brian på tisdag. Hoppas det går över då.

Oj, nu blev det mycket negativt på en gång, men jag var tvungen att få ut det! Det jag kan glädja mig åt är iallafall att jag inte var så tyst idag på morgonen. När jag skulle ut och gå såg jag att det låg två stycken på soffan så då tänkte jag ge igen lite. Hade dörren öppen extra länge så kylan kunde smyga sig in, lät micron pipa några gånger extra, "råkade" lämna lampan tänd och snart ska jag ta en dusch. Funderar på om jag ska blåsa håret med min dörr öppen.. Ja, sådär moget gjort av mig jag vet. Men just nu så känns det rätt bra. Hämnden är verkligen ljuv!

Förutom detta så känns det ganska bra ändå. Skolan börjar på allvar nästa vecka så nu blir det mycket plugg framöver.
Idag ska jag läsa lite historia om hur kolonierna började i USA. Det är faktiskt ganska interessant. Men först ska jag ta en dusch.

Ha det så bra!
Många kramar
Ida


Kommentarer
Postat av: Therése

Hej där! jag håller på dig Ida, som blivande lärare känner jag ett starkt ansvar för dagens ungdom. Jag tycker att du med ditt sätt att ge igen visar att det finns en framtid ;)! haha, ha det super! kram

2007-01-14 @ 21:25:40
Postat av: Anonym

hahahah ida stå på dig! :)
och jag hoppas du blåste håret med öppen dörr? haha puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback