Swedish girls do it better!

Med George Strait sjungandes i bakgrunden sitter jag i minibussen på vägen hem från Edinburg, TX. Vi är snart framme i San Antonio och där ska vi visa Layla The Alamo och Riverwalk för hon har aldrig varit där. Sen ska vi äta på ett ganska ovanligt ställe. Jag har aldrig varit där innan men dom är tydligen riktigt otrevliga mot en där, servitriserna är allmänt spydiga och man ska nog inte ha för komplicerade beställningar.. haha Det ska bli en kul upplevelse! Jag ska uppdatera om hur det var.  I helgen har Amigo Cup spelats och det var faktiskt riktigt kul! Vi mötte UTPA (Skola i södra Texas på gränsen till Mexico) och vi spelade i Ryder Cup format. I lördags mötte jag och Jacy två tjejer i foursome först och sen i fyrboll-bästboll på eftermiddagen. Det gick inet så bra i foursomen så vi förlorade den matchen, men på eftermiddagen gick det bättre och den vann vi! De andra tjejerna spelade också ganska bra så efter första dagen ledde vi med 4-2. Idag gick det också bra; Jacy, Layla och jag vann våra matcher och Courtney delade så vi vann tävlingen med 8-4! Vi var ganska nöjda för vi tycker egentligen inte om någon i det andra laget, de är alltid så spydiga och kaxiga så det var ganska gött att vi spöade dom. Sen säger deras Coach att vad som än händer i vanliga tävlingar så ska man alltid slå McLennan ?för de är ju bara ett juniorcollege?? men då får dom allt se till att spela lite bättre än vad dom gjorde i helgen! Det är konstigt, innan jag sätter mig och skriver här tänker jag på hur mycket roliga historier jag ska berätta och skriva om. Men sen när jag väl sitter här så kommer jag inte ihåg en enda.. Om jag ger det några sekunder kanske det kommer? Jag ska äta på saken för snart är vi framme i San Antonio. Hoppas dom inte skäller på en för mycket på det där stället haha I så fall kommer Grynet fram och hon kan säkert komma på något att säga tillbaka. Ni känner väl henne? J 

Nu är jag tillbaka i bussen och vi har varit och ätit på världens konstigaste ställe! Restaurangen hette Dick?s och först när vi kom till ingången och skulle säga hur många vi var sa stod det tre killar där och frågade tykigt: ?What do you yall want??? Först blev jag nästan rädd men sen var det bara att spela med. När han visade oss till vårt bord pekade han bara åt ett håll och sa att vi skulle sitta där. Sen eftersom vi hade likadana t-shirtar på oss så pratade vi ganska mycket om det och hur det hade gått i tävlingen. Efter vi hade fått våra glas behövde vi ju givetvis sugrör men ingen av oss vågade fråga för vi tänkte att de säkert skulle göra något spydigt mot oss då. Rätt som det var kom ungefär 547 sugrör flygande i luften mitt på bordet och strax efter det kastade han (Nick) servetter på oss och på bordet. Förmodligen så vi inte skulle fråga om det haha Det skrämde livet ur mig och Brianna!

Strax efter det fick Coach en fin pappershatt som det stod ?It takes a lot of balls to play golf like me? haha och den var han tvungen att sitta med hela tiden. Under tiden vi väntade på vår mat frågade vi efter påfyllning och då kom han med ett till glas och fyllde på från det där det behövdes. Det vi inte fick plats med i våra glas drack han upp istället. När maten kommer in på en restaurang brukar dom ju dela ut maten så att rätt person får rätt mat. Inte på Dick?s, där ställer dom all mat mitt på bordet och sen får man sköta resten själv! Själva maten var ganska god, lax med grönsaker, men det är inte för maten man går dit kan jag lova!


Allt gjordes ju såklart med glimten i ögat men det var riktigt kul att se hur det fungerade där. Lite skönt med omväxling liksom! Självklart skulle det ju petas på utlänningarna med så jag och Layla fick också varsin hatt. Min hade ?Swedish girls do it better? och Laylas hade ?Easier than junior college? Klockrent!

 Här kommer lite bilder från både tävlingen och restaurangen. Nick tog min kamera mitt i alllt ihop och började ta lite bilder hej vilt. Sverige borde ha mer såna här ställen! Hehe

                                        
     
                                            
     
                                       
  
 Nu är vi snart i Austin och jag hoppas verkligen att vi är hemma snart. När jag kommer hem ska jag bara ta en dusch, pensla nötterna och hoppa i sängen. Underbart! (Det kan bli så att jag inte publicera detta förrän imon så det kanske kan verka lite konstigt med tiden) 

Hoppas allt är bra med er där hemma! Nu är det mindre än 4 veckor kvar tills jag kommer hem. Det är ju helt galet! Tänker på er! 

Adios Amigos!

Kommentarer
Postat av: Granne

KUL! jag vill också åka dit till den restaurangen! herre gud vad jag skulle skratta hela tiden! kul kul! du borde tagit mer bilder där ifrån??
Snarrt hemma ! JA!
Saknar Dej!
Puss och Kraaaaaaaaam*

2007-04-24 @ 00:28:12
Postat av: Elin

Vännen min!
Vilken restaurang upplevelse =)
Du, jag kom på häromdagen att det är MINDRE ÄN EN MÅNAD innan du kommer hem!!!
Jag kan knappt förstå det.
Försökte kolla på dina bilder i större format, men gick inte...synd.
Om en timma ska jag åka till Johanna, hon har ju varit i London en månad nu.
Jag längtar efter dig min skatt

Postat av: Mamma

Hej gumman!
Tina o jag sitter o pratar om dej. Alla saknar dig.Skulle bara testa om det funkar från jobbet.

2007-04-25 @ 17:04:39
Postat av: Anonym

baby baby, det var langesedan!
nu har jag snart rest fardigt min resa, 3 dagar kvar och det ska bli hyffsat skont att komma hem till lilla gislaved igen.
hur har du det? och kommer du hem i sommar?
puss sanna

2007-04-29 @ 19:26:30
Postat av: Millan

Hej baby! Jag saknar dej grymmemycket. Det är tråååkigt utan dej i byn! Men snart kommer du o då är det time off life! Vi var hjo i helgen o jag kom 2a, loosade på sudden, piss. Idag är det valborg, kanske ska titta på eld ikväll, who knows. Saknr dej som sagt, du är så go! PUSS O KRAM

2007-04-30 @ 07:27:59
Postat av: sofie

Hej Ida=) Låter som att du har det bra där borta, men förstår att det blir skönt å komma hem snart=) svaensk sommar slår allt annat. Men vad ska du göra här hemma nu då? ska du tillbaks till USA sen eller vad händer? ha de fint, kram/Sofie

2007-05-02 @ 14:44:32
URL: http://sogo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback