Study Hall at Lilac Lane

Waco 10.28 pm

I tidags fyllde Layla 21! Det var val ganska kul, hon tyckte nog det var annu mer spanande for man maste namnligen vara 21 for att konsumera alkohol har... Men iallafall, Coach kopte pizza och en stor ameikansk tarta med jordens alla farger pa till oss efter traningen. Och ja, till och med Brocoli at lite. Det var faktiskt ganska gott med lite onyttigheter, men min mage fick nog en smarre chock.

Nu har vi kommit hem fran study hall i biblioteket och har vart eget lilla study hall vid koksbordet. Det blir lite roligare om man pluggar tillsammans har vi kommit pa. Just nu pluggar jag ju ioforsig inte men iallafall.
 
Study Hall pa Lilac road

Sa vad har hant har annars? Inte mycket faktiskt. Vi tranar, pluggar, skamtar och har riktigt roligt emellanat. Jag trivs bra har, inget tvivel om saken! Men det ar ju inte hemma. Man kan ju inte ga ut pa baksidan och se pappa sta vid grillen direkt.. Det hade varit underbart! Vi har faktiskt en liten tradgard har sa rent teoretiskt skulle det ju fungera =)

Har fortfarande inte vagat fraga Coach om jag kan missa forsta dagen i skolan an for att fa stanna hemma en dag langre.. Det skulle vara ratt skont. Sa lange jag skoter mig borde det ju ga ganska bra. Det later ju ganska fanigt nar det "bara galler en dag" men jag kan lova att en dag hemma nu, betyder en hel del.

Det kanns fortfarande som om jag ska aka hem snart, som om jag bara var har pa semester.  Jag undrar nar det ska sjunka in. Formodligen inte forran jag aker tillbaka efter jul. Jag har ju alltid varit lite trog haha

Sitter och kampar med min religions klass. Historier i biblen har val aldrig varrit min starka sida, trots att jag tog hand om den religiosa delen av familjen. Nar alla i klassen sitter och fyller i lararens bibel historier om brinnande buskar och Noaks ark sitter Ida och drommer sig bort. Det ar valdigt latt hant maste jg saga, men jag forsoker gora mitt basta for att halla tankarna inom USA.

Nu ska jag ta ochga och lagga mig tror jag. Dels har de blivit lite sent de senaste kvallarna och dels kan jag plugga mer imon pa morgonen for jag har lite sovmorgon. Imon eftermiddag ar det spel pa en bana i Grandbury som galler. Det ar dar v tredje tavling ska vara. Coach ville att vi skulle fa en extra runda dar sa vi spelar extra bra. Later ju relativ logiskt tycker jag.

Det ar kul att bloggen uppskattas och jag hoppas ni tyckte om bilderna pa sommarens ogonblick och pa mitt hem har. Sluta inte med kommentarerna, dom ar guld varda!

Skot om er!
Ida

Har kommer en til bild pa mina rumskompisar, Layla ar den morka och Amanda ar den ljusa.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack gode gud att bloggen finns!
Du är inte särskilt lätt att få tag i.Men jag njuter av att höra hur du har det.Ska man behöva säga spaggetti o köttfärssås för du ska få hemlängtan? Kram Mamma

2006-09-22 @ 09:00:41
Postat av: Pappa

Jag säger som Mamma jättekul att läsa din blogg...
Nu laddar vi för att tömma lägenheten i Växjö på Söndag. Andrei ska hjälpa till så är vi 2 starka karlar. Kanske tänder grillen ikväll, kanon väder här. Kram o pitt på dig Pappa

2006-09-22 @ 16:07:12
Postat av: Linda

Vilka snuskiga ord din pappa använder, hehe.. Men så är det ju familjen Svenningsson, HAHA... Jag har fått jobb nu förresten.. Eller bara tillfälligt men ändå..Men allt sånt får du snart reda på.. Kommer en överraskning snart till USA... Puss o pök!! (Man lär sig av the Svenningsson Family)

2006-09-22 @ 17:18:43
Postat av: kina lundquist

tjenare Ida! Måste bekänna att jag är en av alla som läser dina reflektioner av hur Texas tas med stormsteg - keep up the good work! Vad jag inte fattar är om du är där för att spela golf, plugga till en utbildning - eller både och? Och vad ska du bli? Golfproffs röstar jag på i alla fall! Lycka till med allt and ENJOY, amerikanarna är härliga människor. Kram //Kina

2006-09-22 @ 21:32:11
Postat av: Emelie

hej min älskling! Jag saknra dej så jag dööör!! nästan iaf... men snart så kommer jag ju! det ska bli sketans kul!! men jag ska bara ta en vända till paris först! HAHAHAHA kul va?!! Nu ska jag ut o spöa skiten ur de andra på banan,.. sista dan idag o morsan ska cadda.. Imorn ska vi flytta ur lägenheten, det blir skönt! saknar dej grymt! puss på dej gumman

2006-09-23 @ 09:00:21
Postat av: kina

Vad roligt!!! Själv befinner jag mig i Treviso i Italien, två mil från Venedig där jag ska börja plugga på måndag. Jag jobbar som au pair i en familj och ska samtidigt passa på att lära mig lite italienska är det tänkt. Njut av livet Ida, och ha ROLIGT! kram

2006-09-23 @ 10:49:42
Postat av: La española

Ja, visst är tjurarna häftiga??! Fast inte nu längre, nu e dom döa. Hoppsan.. :-p Va skönt för dej att allt gàr bra, här fungerar det ocksà kanon. Fast jag àker snart hem.. kan inte fatta vad tiden gàr fort.. àker iof lite tidigare än väntat dà jag har fàtt en lägenhet, men ändà! vi tog studenten för bara 3.5 mànad sen.. ojoj! Vad är det du studerar där pà andra sidan? Lev livet Ida!! kramar

Postat av: La española

Nànting med barn làter ju kanon!! Jadà, jag kan inte pàstà att jag inte lever som en liten prinsessa! :-P Hur gàr det med Andrei o sà nu dà? Hàller ni ihop? Jag ska börja plugga i Gbg till vàren.. o sen förhoppningsvis i Skövde till hösten! ska bli spännande o se vad som händer.. Ha en trevlig helg! kramar

2006-09-23 @ 15:58:47
URL: http://idans.blogg.se
Postat av: La española

Det förstàr ja.. e ju ett ganska bra avstànd mellan Waco och Sm-stenar! :-p Nej, Alberto är ute ut bilden sedan 3 mànader.. känns jätte bra om man fàr säga sà?! Ja, Sofie och Annie bor där o dansar pà Balettakademien.. brorsan studerar till lärare.. o en hel hög med andra människor som jag känner mer eller mindre! sà det ska nog bli bra! :-D hur màngar àr av USA har du framför dej nu dà? Take care! pussokram

2006-09-23 @ 23:36:50
URL: http://idans.blogg.se
Postat av: granne

ehm nej så är inte fallet.. :P haha jag har redan kommit över honom? eller haha jag har inte sett honom på en och en halv vecka! :P

2006-09-25 @ 09:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback