Adress, lagfoto och uppdatering..

Waco 7.48 am

Ibland blir tom jag forvanad over hur amerikanskt allting ar. Igar var det fotodags med laget och herrlaget. Forst tog vi induvidellla bilder, dar alla la pa sitt lite overdrivna smile for kameran, ganska roligt att titta pa maste jag saga. Sedan var det dags for lagfotot och innan allas har lag perfekt kunde man ju nastan aka hem och vanda. Det var ju lite vind som gjorde att harstran kom ivagen och "vi kunde ju absolut inte ta det kortet!" 
Alla var tvungna att le sa stort det bara gick och sen skulle alla kolla sig sjalva i solglasogon, telfondisplay eller nagot sant som liknade en spegel. Haha Det var nastan komiskt. Ibland ar det skont att bara tanka: Ok, nu kan jag inte bli snyggare och jag kommer inte fa ett spratt om jag inte blir som jag hade tankt.

Just nu sitter jag i biblioteket och filosoferar lite innan min datorklass borjar. Det ara ganska kallt idag, nastan sa man behover en troja. (Formodligen inte under 25 grader, men nar man har borjat vanja sig vid 40 sa kan det bli lite kyligt.)
Jag har nu varit har i mer an tre veckor och det kanns redan som tiden bara flyger ivag, vilket ar skont. Jag har inte haft nagon akut aggressiv hamlangtan an som inte gar att bota med ett telefonsamtal hem. Sa an sa lange kanns det som om allt ska ga vagen!
Ikvall ar det Study Hall som galler. Da samlas alla (atleter tror jag) i biblioteket och pluggar tillsammans. Det ar ratt bra for jag behover nog fa lite gjort. Och for att Coach ska vara saker pa att vi hinner ata innan sa ska vi ga ut och ata med honom. Det ar inte sa att han ar orolig for att jag inte ater (haha) men nagra andra i laget ater typ ingenting pa hela dagen och sen klagar dom pa att dom ar trotta och inte orkar nagonting. Det ar inte det att dom bantar utan dom glommer helt enkelt av att ata (nagot annat an Dr Pepper och pommes da..) :)
Nej, nu far jag nog sluta innan jag kommer forsent till min klass. Hoppas allt ar bra dar hemma och att rullar pa om det ska. Nu har vi fatt var brevnyckel sa om det ar nagon som vill skicka ett litet nagot till

Ida S.
Lilac Ln 10233 B
Waco, Texas 76708
USA

sa ar ni mer an valkomna att gora det! Ha det sa bra sa kommer nog en uppdatering snart igen!
Kram Ida

Min nya favorit text: (sjalvklart en countrylat)
"If you going thru hell, keep on going!
Don't slow down, if you are afraid don't show it!
You might get out before the devil even knows you're there!"

Kommentarer
Postat av: Elin

Gumman...du är ju alltid snygg!! Helt klart snyggast till och med =)
Nu är det mindre än en vecka kvar innan det bär av söderut för mig...ojojoj, börjar kännas!
Flyttlasset till Halmstad har nu gått...så lite tomt här i huset i Gvd nu. Har inte allt för mycket att sysselsätta mig med. Men men...tur man har en laptop!
Hur är maten i Amerikat då?
Men Ida, du borde ju inte vara förvånad...du visste ju redan att allt är "så himla amerikanskt" =)
Saknar dig min favorit

Postat av: Emsve

Ida min älskling! va roligt o bra du skriver! Fortsätt med det för det är ju jättekul att läsa vad du har för dej o hur du mår! jag saknar dej massvis, det är tomt i huset utan dej!! men jag hoppas att du trivs och har det fint! det verkar så iaf! Många bamsekramar och pussar från din syster!!

2006-09-10 @ 09:32:29
Postat av: sofie

tjenis!!!!
vi bor verkligen i olika världar... här är det inte det minsta amerikanskt (dock logiskt) men det är jävligt perfekt!!! så konstigt egentligen att alla är på helt olika ställen på jorden... men det är verkligen en upplevelse att komma till en helt annan kultur...
kram :)

2006-09-10 @ 14:43:56
Postat av: Bengan

Hej lilla "gumman"

Tina och jag kollar vad du har för dig där borta långt från oss.
Koncentrera dig nu på skolan så du inte blir hemskickat till det kalla Gislaved.

Kram från Bengan o Tina

2006-09-11 @ 22:06:24
Postat av: Mamma

Grattis på namnsdagen gumman. Det är ju din da ida ida!!
Saknar dej Mamma

2006-09-14 @ 19:43:30
Postat av: granne

hello! har dom bytt ut dej mot en vovve hemma?! mycket konstigt!
Saknar dej!
Puss kram

2006-09-14 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback