Hemma igen!

Biblioteket 10.14 am

Nu ar jag hemma igen fran San Diego och det ar faktiskt ganska skont. Det kanns lite konstigt att kalla Waco mitt hem, men i detta landet ar det ju faktiskt det. Helgen har varit jatterolig och jag har fatt se hur mycket som helst kanns det som. Inte sa mycket museer och sant men jag har fatt se en valdigt stor stad med alla dess fordelar och nackdelar. Sjalva down town San Diego var inte sa fint for dom holl pa att bygga om manga av husen, men stranden och vagarna utmed kusten var jattefina. Palmer mellan gatorna och sma berg i bakgrunden gjorde ganska mycket.

Jag spelade bra forsta dagen (72), men tappade lite andra med 77 (+5). Jag ar anda ganska nojd for man kunde ha fatt manga fler slag pa den banan. Med vattenhinder utmed alla hal och stora och trixiga bunkrar sa var det en ganska rolig bana att spela. Man var tvungen att tanka pa varje hal och infor varje slag. Horde Hannas rost i huvudet pa vissa slag; "hur kan jag gora par pa det har halet?" "Spela smart". Det hjalpte faktiskt :)  Sen kom ju pappas tips in ibland ocksa och sa att jag maste sla fardigt slaget och jag maste ju erkanna att det hjalpte det med hehe
Det var en bra tavling. Pa forsta teen sa ropade dom upp namnen sa som dom gor pa TV ("On tee, representing McLennan Community College...") Det var lite roligt och startern gjorde ett bra jobb med att uttala Svenningsson!

Sa nu ar jag tillbaka i skolan igen och det kanns lite skont att sista tavlingen ar gjord for sasongen for nu kan man koncentrera sig pa skolan lite mer och man slipper missa klasser. Nu ska jag snart borja skriva pa en engelska uppsats. Jag skriver om hur man tvattar, och det ar ungefar lika spannade som det later..

Annars ar allting bra har borta. Det flyter pa som det ska och nu ar det bara tre veckor kvar till Emsvett kommer, det ska bli sa kul att se henne! Och sen ar det inte langt kvar till familjen kommer ocksa! Herre gud, vad fort tiden gar! Jag hinner ju knappt med, snart november och sen ar det december. Gud sa bra :)

Mamma: Nar vi var i San Diego och skulle handla en t-shirt i en shop sa fick jag 20 % pa den hahaha Jag kunde inte halla mig for skratt for da borjade jag tanka pa nar vi fjantar! Hon tyckte nog jag var lite konstig men men :) Jag saknar dig och nar vi far vara anfall!

Nu maste jag nog ta tag i min lilla uppsats. Jag har ganska manga kort fran resan som jag ska lagga upp sa fort jag far tid. Tankte bara uppdatera er lite om hur det var och att jag ar hemma igen.

Hoppas att allt ar bra hemma och uppdatera mig garna om laget :) Jag saknar er mycket men tank vad fort tiden kommer ga till december! Yaaay!

Skot om er!
Ida

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Gumman, kul att läsa din blogg jättebra!!!
Mamma och Millan sover nu och jag ska snart gå och lägga mig också... Vad bra du har spelat i alla tävlingarna coach måste vara supernöjd med dig!
Ha det gott, vi hörs och plugga hårt. Pitt på dig /Pappa

2006-10-18 @ 22:56:52
Postat av: Granne

Haha weirdo! jag träffade din kära pojkvän igår också! han sa att han saknade dej och att han skulle leka mer med dej än vad jag skulle när du kom hem, jag förstår inte hur han kan tänka så? du är ju trots allt min? :P
Haha ja det är kul, fast konstigt! på jobbet! men allt rullar på som vanligt i stort sätt.. jobbar ju mest hela tiden! Men ja man träffar hur mycket trevligt folk som helst på jobbet, snygga människor också yes mmh, man får ju stöta på lite folk som kommer in ibland man kan ju bara inte hålla sig när de ser ut som dom gör!!
det börjar bli kallt nu, typ 10 grader och under, blev tio grader kallare under en natt känns det som burr!!
när kommer du hem?
Saknar dej med!
PK*

2006-10-19 @ 01:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback