Ny frisyr

Hemma 10.30

Nu har jag precis kommit hem från tvillingarna med en ny frisyr. Och detta var en otrolig, amerikansk och rolig upplevelse. Som tur var hade jag ju Jossan med mig som också skulle fixa till håret lite. Det började väl helt ok, vi kom in i salongen och fick sitta och vänta lite. Det var saker överallt och det var typ 37 olika tjejer som jobbade där. Men iallfall, först kom Jossans dam ut som skulle klippa henne. För det första var hennes klädstil ganska rolig. Hon hade ett hudfärgat spetslinne med ett mörkt, mönstrat, uringat linne över. Plus en ganska stor turkos skjorta över...inte det mest förlåtande på henne kan jag lova.. Långa naglar och konstig frisyr gjorde nog både mig och Jossan lite nervösa men men.. Sen kom min, hon såg ändå ganska normal ut så jag tänkte att det här ska nog gå bra. Jodi hette hon tror jag.
Allt började bra, shamponering och allt. Sen hade jag med en bild på hur jag ville att min lugg skulle se ut för jag tänkte att det skulle vara lite lättare än att förklara. "No problems" sa hon och satte igång att klippa. Det tog ett tag innan hon fattade att jag hade tre olika systrar och att tjejen bredvid mig var en av dom. Sen började vi prata om hemlängtan och så och jag kan lova att hon inte var den vassaste kniven i lådan:

- So, do you miss your family at home a lot?
- Yeah, but it's going well so far. I got my boyfriend at home too so that's been kind of frustrating some times.
- Oh really.. That must be hard.
- Sometimes. But it has gone by so quick so it's all right.
- So... Have you meet any cute guys here? Have you been on any exciting dates? 
-  I'm not really looking since I have my guy at home....
- Oh, so it's that serious?
- Eh, yes...



Det kanske är lite roligare när man var där men jag tyckte hon var lite uppe i det blå iallfall. Sen trodde hon att han jobbade som jewler istället för en driller och att det var ju jättebra att ha kontakter med smycken och så. haha Ja, jag vet inte om det berodde på att jag pratade dålig engelska eftersom jag försökte att hålla mig för skratt eller om det var för att hårtorken var på, men i vilket fall så blev det lite galet.
Sen till själva klippningen.. Längden blev bra så hon började blåsa håret och då fick jag lite smått panik. Hon blåste det som 40 åriga tanter i det här landet har det. Stooor pufflugg med aggressiv volym i hela håret. Jag bad till gudarna att hon skulle lägga ner fönen och ta fram plattången illa kvickt. Jag försökte kolla på Jossan som satt bredvid med slingor i håret och såg lika vilsen ut som jag. Där satt hon med papper och slingor i hela håret med ett leopard mönstrat skynke över sig. Vid såna tillfällen är det väldigt svårt att inte gapskratta! Jag tänkte redan då på hur mycket vi skulle skratta åt allt det där efteråt.
 Men iallfall, efter ännu mer volym så tog hon tack och lov fram plattången. Halleluja! Det löste sig tillslut och vi blev faktiskt ganska snygga. Jag såg skräckbilder framför mig när jag satt och väntade på Jossan att hon skulle sluta som rödhårig hon med, men det gjorde hon inte. Hon blev så söt!
Vi gick därifrån och bara skrattade åt hela upplevelsen! Jag lovar, Elin och Linda, det kunde inte bli mer amrikanskt än så :)

Okej, nog om vårt hår. Vad har hänt annars? Jo, har lite problem med ryggen faktiskt. Håller på att gå till sjukgymnasten på skolan och får lite behandling. Coach blev livrädd när jag sa att det gjorde ont när jag satt ner för länge. Han tänkte genast att jag inte skulle kunna plugga så länge då och skickade mig genast till sjukgymnasten. Eftersom det är finals hela nästa vecka så det är ju ganska viktigt att kunna plugga ioförsig men iallfall. Om det inte är bättre imorgon så ska han ta mig till en kiropraktor. Hoppas det är bättre så man slipper böka med det.

Annars är det som vanligt skulle man kunna säga. Det är ganska mycket skola just nu men om en vecka så har jag jullov! Underbart! Då ska börja på min nya scrapbook som jag fick i födelsedagspresent, det ska bli roligt!

Nej, nu måste jag nog ta och sova lite. Är ganska trött efter en dag full med äventyr. Efter den nya frisyren var jag och Millan på bio medan Jossan pluggade. Vi såg "Bobby" och var helt själva i salongen. haha Även om inte filmen var så roande vissa stunder hade vi väldigt roligt. Båda var nog lite trötta så vi fjantade av oss ganska bra. haha Det var kul! Men om någon hade sett oss hade dom nog börjat undra lite :)

Så här blev resultatet på frisyren, hoppas ni tycker om det! Nu blir det sängen! Sov så gott och sköt om er!

Många kramar
Ida







Kommentarer
Postat av: Junitjej

Du blev fin i håret!

Postat av: Hanna-Sofia

Hej gumman!
Va söt du blev! Svårt att inte va det för dej kanske... vi va å kollade på dej på julskyltningen å där va du alldeles bedårande! Jag å papsen jobbar hårt här på jobbet, from imån ska jag va i receptionen ist, kul hoppas jag. Ikväll blir det VF-DIF, lite av ett bottenmöte men det ska bli kul iaf! Ses snart gumman, puss å pitt!!!

2006-11-30 @ 15:10:28
Postat av: Anonym

haha det var ju bra att du hoppas du sköter dig ;) men det är jag rätt säker på att du gör!
hemma den 27? men hörru, det är ju en dag försent!
ingen juldags förfest utan dig ju! :)

nej, inga vettiga planer inför nyår än faktiskt, och det är rätt ovanligt, men det är typ ingen som orkar ta tag i det o dessutom har jag oturen att börja jobba klockan 10 dan efter! hurray!
vad har du för planer? andrei o co?
puss på dig!

2006-11-30 @ 15:11:20
URL: http://saannas.blogg.se
Postat av: Granne

Oj va fin du blev!! :D sötIda!
Det låter kul med frisörer.. jag hade nog skippat att klippa mej om jag bott där, tror jag..
amerikanare är nog inte så mycket för faithfullness skulle jag gissa på med tanke på vad hon frågade om killar! weird!
Det är snart jul och snart nyår ! hoppas vi ses då granne!
Mycket kärlek.

2006-11-30 @ 15:34:55
URL: http://mittlivarperfekt.blogg.se
Postat av: Linda

Fasen vilken läcker tjej!! YOU ROCK!! Haha..

2006-11-30 @ 19:02:47
Postat av: Emelie

Åh lilla ida! Är det du el Hanna på bilden... shit va lika! Skrämmande.... Visst hade vi kul igår? haha svisch svisch! by the way, har redan googlat josé! Boahaha Hoppas vi syns snart, ikväll kanske? Puss darling

2006-11-30 @ 21:49:31
Postat av: The Jewler =)

Hej snygging!
Jaha, man ska inte ha mer än en tjej/kille åt gången...?? Oj, haha!! Hon va nog som du sa, inte den vassaste kniven. Men kul kan man ha åt det iaf! Och jag tycker du blev as fin i håret, så söt!!
Miss you..
Puss o kram

2006-12-01 @ 00:06:28
Postat av: Elin

HELLO HANDSOME!!
I JUST LOOOVE YOU!!!

2006-12-01 @ 11:20:39
Postat av: Jo & Em

"Hörre du!
Vet du vad vi ska göra i natt?! Vi ska ha ett party, ett STORT JÄVLA PARTY!!! Och hobbitarna dom ska supas fulla, framförallt allt Frodo så att han bara ligger där och ööööööuuuuuhhhhh..."

www.youtube.com (Sagan om de bannlysta14)

HAHAHAHA


"Men du, du är ju för DÅLIG för att dricka"

2006-12-01 @ 18:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback