Mindre lyckad 6 november

Biblioteket 6.42 pm

Okej, idag har inte varit min mest lyckade dag i det stora landet. Det borjade nog redan i morse nar jag vaknade tidigt for att ga ut och ga. Men da borjade det aska och blixtra precis ovanfor huset och det var faktiskt lite skrammande sa den promenade n sket sig. Till och med billarmen gick av och regnet bara oste ner! Sa jag satte mig och pluggade till mitt datorprov som jag har imon. Forsta lektionen gick ganska smartfritt anda, den var helt ok. Sen efter det har vi en haltimma som jag tankte utnyttja till att renskriva ett arbete pa, men det gick inte for Coach ville att vi skulle ju jobba med mina papper till Baylor. Jag var tvungen att maila Bo Haarala hemma i Gislaved och fraga om han inte kunde skicka mina betyg till Clearinghouse, bara for att gora det smidigt liksom. Det gick inte att vi skickade in betygen sa Coach utan det maste dom gora. Hoppas bara han kollar sin mail ganska ofta for annars ar det lite kris.. Kom igen Bosse!

Efter det fick jag reda pa att vi har ett reading test pa onsdag, alltid lika spannande med prov tycker jag. Men jag tror inte det kommer vara sa svart, eller hoppas rattare sagt :)
Lunchen idag var ju ioforsig ganska god, lite kotlletter med potatismos och gronsaker. Den far allt lite plus i kanten bland alla pommes och friterade kycklingar. Sen hade jag en speech lektion och sen skulle vi ha work-out trodde jag, men ack vad fel jag hade. Da har Coach bestamt sig for att fjaska lite (vilket han alltid gor hos allt och alla) och har bestamt att hela laget ska hjalpa nagon snubbe pa skolan med att sortera olika presentationer i olika parmar. Idiot gora som ingen annan har tid med med andra ord sa det sa Coach att golflaget garna staller upp med! Woohoo! Eftersom jag inte hann gora det jag skulle gjort pa min haltimma fragade jag Coach om jag kunde fa ga till biblioteket och plugga istallet. Men nej, det visade sig att det arbetet hos den gubben var valdigt viktigt men att jag kunde fa ga lite tidigare. Sa efter att ha klistrat fast en framsida pa typ 20 parmar fick jag ga.

Gick till biblioteket for att vanta pa Brian sa vi kunde borja med vart grupparbete i min datorklass. Efter att ha vantat typ en timma sa skickar jag ett meddelande och da visar det sig att han ar pa golfbanan. Great tanker jag och renskriver min uppsats. Nu ar klockan snart 7 och det ar morkt ute. Han skulle ringa nar traningen var slut. Det jag inte fattar ar hur han kan spela nar det ar morkt.. Och nu kommer detta betyda att jag far skriva vart 10 sidor langa arbete sjalv for Cassie jobbar till typ 9 och da ar biblioteket stangt. Imon ska jag iallfall vara lite ledig fran detta for da kommer Millan, gud va skont! Om jag gor mycket idag kanske jag far ta ledigt imon fran gruppen. Later inte det logiskt?

Forlat att jag ar lite kinkig men det kan nog ha att gora med att det ar svinkallt i bilioteket och for att jag ar trott och vill aka hem och plugga pa mitt datorprov. Jag har kommit fram till att grupparbeten ar vardelosa och att man bara forlorar genom att jobba i grupp, kanske inte alltid men ofta..

Nej, usch vilket trakigt inlagg det blev nu da. Jag later nog lite mer deprimerad an vad jag ar, men jag var tvungen att fa ut lite aggretioner pa svenska. Det kanns som det hjalper! 
Nu kom Lyan och sa att dom inte hade nagon traning idag. Jaha, kanner jag for att aka hem nu? Svar: Positivt!

Ska forsoka vara lite mer munter i nasta inlagg, men idag ar det allt lite synd om mig.

For att avsluta lite mer roligt kan jag ju saga att jag bara har 4 veckor kvar i skolan, fick 97 pa mitt speech test idag och (aterigen) att Millan kommer imorgon. Det ska nog kunna halla mig lite gladare tils Brian dyker upp.. om Brian dyker upp...

Ida

ps. Som lite gradde pa moset kan jag ju beratta min upplevelse pa toan for nagra minuter sen. Dom har automatiska spolare har och for att gora min dag annu battre far den satans toan fnatt nar jag sitter dar och borjar spola hej vilt. Jag kunde inte ens fa kissa i lugn och ro..da ar det illa!

Kommentarer
Postat av: Grannes

haha lilla vän!
det låter som att det går bra där borta!
det börjar visst bli värre och värre med den svenska stavningen dock, men så är det för mig med,
så jag ska väll inte klaga på dej;P
snart är det jul här! och hos dej med visserligen..
vädret är helt sjukt, det växlar från -10 - +10 typ hela tiden känns mysko!
jag ska jobba på julafton! det ska bli kul...
ha det!
Kram

2006-11-07 @ 12:47:30
Postat av: Hanna-Sofia

Gumman!!!
Tyvärr är amerikanska lärare förtjusta i just grupp-arbeten och detta lär inte bli sista gången du tvingas samarbeta med skit-ungarna från texas, som tyvärr oftast även är riktigt korkade...
Men men, så är det. Idag har jag varit hos Calle å tränat å imån ska jag tillbax till Gbg, så när jag ringer ikväll så är det bäst att du svarar!!
Se nu till att de där två tokarna är snälla mot dej, du vet ju hur de kan gadda ihop sej ;)
Jag saknar dej lilla gumman!!
PUSS & PITT !!!

2006-11-07 @ 18:30:06
Postat av: Andrei (biffen)

Hej Baby
Va bra att du kan avreagera dig lite här =) Annas så hoppas jag allt är fint me dig och hoppas de blir bättre, ska snacka me Brian =) Är han stor förresten ;-) Hehe.. Här är allt som vanligt förutom att jag blivit bjuden på middag imon (onsdag) av "The Svenningssons", jätte snällt! Vi hörs av tjejen!!
Saknar dina söndags-anfall =)
Puss och kram

2006-11-07 @ 22:08:10
Postat av: Elin

Vännen min!!
Såklart Bosseman svarar =) Han är ju vår vän, haha.
Vi vet ju iaf ett grupparbete som gick himla bra!! The Projektarbete med The Gang!! =)
Jag måste säga att du har en hur söt pojkvän som helst...får ju rysningar när jag läser hans inlägg. Andrei och Ida...ni är underbara!! Jag saknar middagar och filmmys med er.
O du din rackare, det är inte lätt att få tag på dig, men jag håller tummarna på nästa vecka, då jäklar ska vi tjata av oss.
Jag kan knappt vänta tills jag får se dig och krama om dig.
Saknar dig som tusan.

Postat av: Hanna-Sofia

Nu äntligen funkar vårat internet i lägenheten!! Så nu kan vi chatta... puss puss!!

2006-11-08 @ 10:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback