Linedancing & Two-steping!

Hemma 6.05 pm

Jag måste bara berätta om min upplevelse i lördags kväll! Först var jag, mina galna tvilling systrar och Anna ute och åt på Texas Roadhouse, det var jätte trevligt! Dom har förmodligen världens godaste kycklingsallad, och en av dom största! Efter det så åkte vi hem igen och gjorde oss iordning för att åka över till Sherry. Där träffade vi de andra tjejerna i Jossans lag och sen bar det av till Texas motsvarighet till Sigges Loge. Sherry hade hört talas om ett nytt ställe där man kunde dansa linedance och som spelade country musik så vi bestämde oss för att testa det. Systrarna Svenningsson fick nog en smärre kultur chock när vi först kom in dit. Det enda vi såg var ett stort dansgolvet i mitten omringat med Cowboys med Wrangler jeans, stora bälten, boots, rutig eller jeans skjorta och självklart en cowboy hatt. Damerna var inte sämre, några hade ungefär samma kläder som killarna och andra var lite raffigare och visade magen eller så hade dom lite leopard tyg på jeans jackan. Det fanns många orginal att bjuda på kan jag lova!

Efter vi hade smält första intrycket något började vi sakta men säkert vänja oss. Sherrys bror David lärde mig att dansa two-step och det var faktiskt riktigt roligt! Det är inte så svårt (man tar två steg åt höger och ett tillbaka) men det var roligt att testa något nytt. Sen efter några låtar med two-step så försvann alla från dansgolvet och då var det dags för linedance. Elin har ju lärt mig lite inom det området och det hade jag nytta av kan jag säga. Det var lite lurigt i början för linjerna var ju inte perfekta men efter ett tag fick jag lite bättre kläm på det.

Efter ett tag så fick jag lära mig en ny slags two-step av Mitch. Det var också roligt, man tar ett steg med höger, ett steg med vänster och sen pausar men en takt ungefär. Det låter inte så himla roligt kanske, men det var faktiskt kul att testa på att dansa på "riktigt" för en gångs skull. Han tyckte nog jag var lite trög för så fort jag började prata kom jag av mig hela tiden. haha Men men, jag är ju inte en riktig cowgirl så jag får skylla på det!

Hade helt enkelt en annorlunda men väldigt rolig kväll. Jag ska se till så att mamma och pappa går dit. Då kan jag lära dom lite Texas-traditioner hehe Det ska bli roligt!

Nej, nu måste jag ta en dusch och börja plugga. Måste tillägga att det är ganska jobbigt när man stod på golfbanan idag i shorts och T-shirt... Not! hehe Annars är allt som det ska och det mesta flyter på som det ska. Imorgon är det skola igen som gäller och golf på eftermiddagen.

Ha det så bra och sköt om er!

Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback