Happy Halloween!

Biblioteket 8.12 pm

November everyone! Ar inte det underbart! Jag har hort rykten pa stan att det snoar lite hemma? Och vi som klagade har over att det var under 20-strecket.. haha Vad fort man vanjer sig vid sana lyxigheter!
Okej, nu har jag spenderat en akta Halloween i det stora landet och jag maste saga att det var lite av en upplevelse. Forst och framst hade Layla och Amanda en liten fest hemma i tisdags. Amanda var jagare och Layla var ett lejon. Jag fick aldrig se dem "in action" men jag har sett kort och jag maste saga att dom var ganska sota (Layla, inte Amanda). Sjalv hade man ju inte tid med sant, den har veckan har biblioteket varit mitt andra hem sa jag var tvungen att plugga. Anyways, pa dagen i skolan hade ju cafeterian lite kaos. Jag hade sett fram emot min lunch hela filosofi lektionen och skyndade mig till cafeterian for att ata. Nar man kommer in ar det pumpor overallt och i varldens alla storlekar. De flesta ar utkladda till anglar, grekiska gudinnor, banditer eller bebisar (vilket ar den varsta sorten). Nar jag antligen kom in till maten iallfall har dom tagit bort allt utom lite ynklig isbergssallad och oliver.. Nar man redan ar lite smatt irreterad och hungrig far man latt lite panik och nar man ser alla mattanter utkladda till sma flickor med nappar i munnen och rattsvansar i haret.. Min lunch den dagen blev grona och roda flingor med mjolk (och inte minimjolk kan jag lova) Usch och fy! Harligt vader.. not! Okej, det var kanske dagens I-landsproblem men jag hade det lite tufft den dagen.. Pa kvallen kom alla barnen runt kvarteret och ringde pa dorren. ”Trick or treat”! Amanda och Layla hade planer pa att skramma ivag barnen i Laylas lejondrakt och ta deras godis, men sen kom vi pa att vi sakert hade haft alla foraldrar efter oss sa vi skippade det. (Kim fragade just nu om November betyder hej pa svenska haha Hon ar ju rolig! Och ganska trog..) Nehe, nu maste jag plugga vidare. Jag har inte sa mycket till imon, bara en reading ovning – Som en piss i mississippi! Haha Allt ar bra har, borjar fa lite hemlangtan dock.. Men for att vara optimistik sa ar det bara 42 dagar tills mamma, pappa och Hanna kommer! Underbart! Och ungefar 4 dagar kvar tills Emsvett kommer! Woohoo!  Ha det sa bra! Saknar er!Ida 

Kommentarer
Postat av: Morsan

Visst är det härligt med traditioner!!
hemma har det gått nästan obemärkt förbi som väl är.Vi har ju nog med spökerier ändå.Du hörde väl att jag rök på böter i Gbg?
Vi ska vara hemmai helgen det har vi inte varit på evigheter, ska bli skönt.Hoppas på att få träffa den Nakne kocken, förlåt franske kocken menar jag!
Ha en riktigt mysig dag nu gumman.
Kramar från Modern

2006-11-03 @ 18:03:31
Postat av: Elin

Du är ju i rätt land när det gäller Hallowen. Kan tänka mig att det var lite av en upplevelse. Här hade jag helt glömt bort det tills jag tittade på tv och det enda som visades var skräckfilmer! Vi såg en så sjuk film igår, Hostel...scary.
Idag har vi varit o hämtat pappa o Bettan på flygplatsen, de har ju varit i Afrika i två veckor. Så nu är hela familjen i Sverige...iaf ett tag =)
När kommer familjen ner?
Saknar dig, puss sötgöte =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback