Fredag, mango och bortsprungen almenacka

Biblioteket 10.42 am

Nu ar jag pa mycket battre humor an forra gangen jag skrev! For det forsta loste det sig tillslut med grupparbetet (men det var nara ogat..) For det andra har ju Millan kommit hit och det var sa roligt att se henne igen! For det tredje ar det ju fredag och hela helgen ligger framfor (nastan alla) systrarna i staterna!

Det har inte hant sa mycket den har veckan kanns det som. Men jag maste beratta om min myskvall igar! Pa vagen hem fran study hall var jag tvungen att stanna pa HEB och handla lite keso och palagg och nar jag gick forbi frukten sa sag jag mina favoriter; MANGO! Wohoo tankte jag och slog till med tva stycken (dom var faktiskt ganska sma). Nar jag kom hem hade jag inte sa mycket jag behovde plugga sa jag tog mammas dator och satte in Ice Age. Det var hur skont som helst att bara sitta dar och koppla av med en animerad komedi och mitt favoritgodis!

Sen har jag ju slarvat bort min almenacka. Sadar begavat.. Jag har faktiskt lite panik for jag behover den for att ha koll pa mitt liv. Jag glomde den i ett klassrum efter lektionen igar och sen nar jag gick tilbaka for att hamta den sa var den borta. Jag mailade min larare och fragade om han hade tagit den men han har inte svarat an. Hoppas verkligen han har den!

Ikvall blir det nog bara att ta det lugnt. Kommer nog spendera lite tid med tvillingarna, om dom inte haller pa att fjanta for mycket vill saga.. : )

Nu ska jag ivag till min las-lektion. Hoppas vi far tillbaka proven idag och att vi far sluta lite tidigare, det ar ju trots allt fredag!

Smell y'all later! Manga kramar

Ida

Kommentarer
Postat av: la kina

Ja, tror det är bra att komma bort från Sverige, få perspektiv på saker och ting och uppskatta det som finns hemma. När man kommer hem på besök kommer man ju må primaballerina! Hur trivs du borta i staterna, och hur går det med skolan? Vilda collegefester? =) Ciao!!

2006-11-11 @ 12:20:22
Postat av: la kina

Haha, ja det kan jag tänka mig! -skratt- jag stannar till nästa sommar, så det blir väl drygt ett år totalt. Kommer dock hem under julen så man får träffa alla litegrann. Själv? Går du en utbildning eller läser du bara ett år eller hur funkar det där? Är det golfstipendie som fått dig dit?

2006-11-11 @ 18:48:58
Postat av: la kina

Oj förresten - trivs kanonbra! Själv? Många nya vänner?

2006-11-11 @ 18:49:21
Postat av: la kina

Göttmos! Då blir det USA en tid framöver för dig med andra ord. Jag pluggar lite också, hade inte klarat av att inte stimulera min lilla hjärna mer än med att leka med barn dagarna i ända. Inte för att det är något avancerat - pluggar italienska på universitetet i Venedig. Det är tyvärr bara 4 h i veckan, men sedan har man obegränsad self access-tid som man kan se på film, göra övningar mm. Och så träffar man mycket internationellt folk! Även om jag tycker mycket om de lokala studenterna som jag umgås med. Ta hand om dig! Kramkram

2006-11-11 @ 21:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback