Uppdatering från staterna!

Okej, nu har det hänt en del och jag har varit lite slarvig på att uppdatera.. Vi kan börja med Jossans graduation i lördags. Det var en väldigt lyckad dag och Jossan var så snygg i sin hatt och kappa. Hon och de andra 700 studenterna som graduerades tog emot sitt diplom i basketarenan. Det var lite långtråkigt emellanåt men jag och Millan fjantade lite så det gick bra... Det är tur man är lättroad :) 
Efter det åkte vi till Johnny Carinos och firade lite. Mammas kusin Sonja och hennes man Bert från Houston var med så det var roligt att träffa dom igen. Väldigt mysigt ställe med god mat så det var lyckat.
För att fira lite till gick vi till The Ranch på kvällen. Det var det stället vi var på och dansade linedance och two-step med alla cowboysen. Det var jätteroligt! Att gå ut och dansa är egentligen underskattat! Här är lite bilder från dagen. Den första är i basketarenan när Jossan tar emot sitt diplom. Den andra är på mig och Millan när vi har lite tråkigt. Den tredje är på Jossan och hennes lagkompis Meredith. Den fjärde är på systrarna Svenningsson och den sista är på mig och Jossan på The Ranch.


       


I måndags åkte vi till Houston för att hälsa på Sonja och Bert. De är helt underbara människor och när man är i deras hus känner man att man har semester. Jag älskar att vara där för det känns som man inte har några bekymmer i hela världen, lovely! Så efter att ha laddat batterierna, julhandlat, ätit god mat och pratat massa så åkte vi tillbaka till Waco i onsdags.

Igår hade jag och mamma en heldag idag ihop, det var så mysigt! De andra skulle ut till golfbanan men det tyckte inte vi lät så spännande så vi åkte på en lite shoppingtur istället. Några julklappar blev köpta och vi lärde oss hitta lite bättre i Waco också, vilket är väldigt bra! haha

Idag har vi varit i RoundRock på ett outlet mall och inhandlat de sista julklapparna. Några fynd blev det allt och vi hade en väldigt trevlig dag. Inte helt fel att gå och shoppa i strålande sol två dagar innan julafton. Jag bara gick och njöt :)

Imorgon blir det lite inslagning av paket och förmodligen lite planering av julmaten. Vi ska försöka göra en så svensk julmiddag som möjligt, men vi får se hur det går.. Om det går åt skogen så har vi ju alltid Inga-Lenas julbord när vi kommer hem, underbart!

Just nu sitter jag, Hanna och Pontus hemma och tittar på Oceans Eleven. Brad Pitt är nästan oförskämt snygg, som min mormor brukar säga! Nu blir det spännande i filmen så nu ska jag koncentrera lite på den. Om jag inte hinner uppdatera mer innan julafton, så ha en riktigt God Jul!

Sköt om er!
Många kramar
Ida


Kommentarer
Postat av: Linda

Här kommer en julhälsning från regniga Sverige... Hoppas du får en UNDERBAR jul med många klappar o god mat.. Nu ska det ätas, haha... GOD JUL vännen!! Nu är det inte långt kvar till nyår :) Hälsa familjen!! PUSS

2006-12-23 @ 08:49:33
Postat av: Elin

GOD JUL UNDERBARA IDA!!
Lycka till med er svenska jul!
När du kommer hem har du en liten julklapp som väntar =)
Jag längtar så mycket tills du kommer hem, det är ju så tomt här utan dig, saknar dig Ida.
Hälsa familjen och ha nu en så himla underbar jul ni bara kan.
Ses snart, puss puss

2006-12-23 @ 10:36:08
Postat av: Granne!

JO! Det är klart jag kommer in! jobbar dagen efter, men det är ju nyår man måset ju satsa lite klart jag kommer din tönt!
GOD JUL! från ett jävligt tråkigt grått och trist sverige!
Puss & Kram**

2006-12-23 @ 11:24:37
Postat av: Elin

Hade ni en bra jul? Blev det några fina klappar?
Jag är nöjd med min julafton, måste varit himla snäll, för jag fick massor av klappar =)
Nej, jag har inte fått någon inbjudan...
Onsdag, WOHO, då kommer Ida till Hallarydsvägen...lyckliga dag!!!
Jag kommer sakna dig ikväll, puss o kram min favorit

Postat av: Anonym

hej gullet, nu befinner ni er snart i skogiga småland kan jag gissa? skönt att ha dig i närheten igen :)
du jag ville bara säga att jag kommer på nyår, och det ska bli så himla ROLIGT att få vara med er ALLA igen!
hoppas resan hem gick bra, pussokram sannis

2006-12-27 @ 12:22:02
URL: http://saannas.blogg.se
Postat av: Granne

Hej!!
ja det var en sjuk kille som kom in och bombhotade mej när jag var där, jag var asrädd:P men inget seriöst dock för han är typ psykiskt störd fast man vet ju aldrig han har gjort massa dumma saker innan:S
Ja jag ska till kina! har jag inte sagt det!?!? va? jooo! jag ska dit den 22 januari till 2 februari och hälsa på helena och sofie!
mia ska följa med mej också så det sa bli röj, då är vi ganska nära varandra endå! :P
saknar dej med din stolle, och tack själv för i lördags!
Puss och Röv!

2007-01-09 @ 09:34:38
Postat av: Jo

Kom tillbaka!!!!

Saknar dig älskling, men jag saknar Texas också väldigt mkt. Här regnar det fortfarande jag tror kanske att det aldrig kommer att sluta... Så njut av lite solsken! Hur har du det? Gick det bra i skolan idag?

Hälsa alla jag känner o säg att jag saknar dom.
Puss min ängel, du är underbar!

2007-01-09 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback