Two rules! 1. Don't kick. 2. Relax

Hemma 11.03 pm

Nu måste jag berätta om min upplevelse hos kiropraktorn. Jag har ju haft lite problem med ryggen i lite mer än en vecka nu så Coach tog mig till en kiropraktor. Det var väldigt intressant måste jag säga och jag har inte ont i ryggen längre. Wohoo! Okej, först när vi kom dit så började han att kolla på mina höfter och då såg han att dom var vridna. Inte så mycket men tillräckligt för att det skulle göra ont sa han. Sen så fick jag lägga mig ner och då tryckte han på insidan av låren och det gjorde svinont! Han sa att nu förstod han lite varför jag hade ont i ryggen och jag fattade ingenting. Sen tryckte han i armhålan och i sidan av magen och det gjorde lika ont där. Just då var det lite jobbigt för jag är ju ganska kittlig så han fattade nog inte varför jag låg där och log när det gjorde ont, men iallafall. Efter ett tag förklarade han att han höll på att lösa upp musklerna så att blodet kan cirkulera bättre och för att jag skulle bli mer avslappnad. Det hjälpte verkligen, jag kände pulsen ändå ut i fingertopparna och i tårna och det ända han hade gjort var ju att bara trycka på vissa punkter.. väldigt intressant!
Sen var det dags att rätta till höften och "flytta ner den en bit". Det gjorde inte så ont och var mest skönt. Efter det tog han mitt smalben och låste det mellan sina ben, tog tag i mitt knä och drog hela benet mot sig. (Det kanske låter lite konstigt men syftet var att ta ner den sidan av höften till sin rätta plats) Innan han drog till så sa han två regler som jag var tvungen att följa. Det första var att jag inte fick sparka (då skulle han förmodligen får ganska ont med tanke på vart jag hade mitt ben..) och det andra var att slappna av, innan jag hann svara så drog han till i benet så hela höften knäcktes! Lite otäckt men och jag kundalafall hålla mig från att sparka.
När väl höften var på plats igen så skulle han bara kolla till ryggen lite med sa han. Det var så äckligt för han tog tag under armarna på mig och ryckte till så det kändes som jag blev 20 cm längre. Sen kom det värsta, han tog tag med hela sin arm runt min nacke och tryckte den åt motsatt håll. Jag blev livrädd för jag trodde jag skulle kollapsa av det ljudet i nacken! Hur äckligt som helst! Men när han väl var färdig så kändes det ganska bra. Han visste nog exakt vad han gjorde men för mig kändes det som han skulle ta sönder mig haha
Han sa att jag skulle slå bollen längre med nu eftersom han fixade någonting med höften, fattade inte riktigt vad det var men jag bara log och såg glad ut :) Några extra meter kan ju aldrig vara fel tänkte jag..

Så nu har jag suttit med min ny justerade kropp och pluggat i ett x antal timmar. Jag börjar se ljuset på det nu för nu känns det som om jag verkligen lär mig något. Är det någon som har frågor om historien bakom Nya Testamentet så är det bara att fråga :) Eller vad Babylonierna gjorde mot judarna kanske också kan vara intressant?... NOT! (haha det var tillägnat Millan från vår egen favorit Borat - Great Success!)

Nej, nu får jag sluta fjanta. Måste ju lära mig lite till om datorer tills imon med. Är ett nytt spännande avsnitt av julkalendern imorgon också. Hur ska det gå med mumien?  Jag är som klistrad framför datorn varje morgon med gröten i högsta hugg! Underbart :)

Ha det så bra och sov gott!
Många kramar
Ida

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att läsa att Du inte har ont i ryggen längre + att det är alltid kul att läsa det Du skriver...
Återkommer med frågor ang. bibeln... Ska bli kul att träffa Er nästa vecka, längre än mig slår Du nog inte än hihi...
Pitt o Kram på Dig

2006-12-07 @ 09:47:20
Postat av: Granne

Ja! Vilken upplevelse! du kan få följa med mig varje vecka till min kiropraktor, jag har dock inte upplevt någon förbättring varje gång:P nörd!
Ses snaaaaaaaaaaaaaart!
PUssss*

2006-12-07 @ 14:20:53
Postat av: Elin

Jippi, kiropraktorn fixar! Kanon ju.
Vill me kunna kolla pa julkalendern, men har ju som sagt inget ljud =( Far sta ut, far klara mig med min chokladkalender, hehe.
Det sjukaste hande just. Sitter pa internetpoint, och for ett tag sen kom det fram en kille o la en lapp jamte mig. Dar stod det:
I offer ?200 to lick your feet. If you want, call me tomorrow or tonight.
Sa himla sjukt, man blir ju radd ju.
Nu maste jag kila, aerobicsdags.
Bara 20 dagar kvar nu du! Wohoo, snart far jag krama om min underbara Ida!!

2006-12-07 @ 17:29:47
Postat av: Elin

Oj, blev ett fragetecken framfor 200...ska vara ett eurotecken =)

2006-12-07 @ 17:30:15
Postat av: Emsvett

Hej darling! Skont att det fixade sig! Jag saknr dej vannen.... sk a vi spela lake waco imorn? skulle va kul! Kan ju horas ikvall! Puss o sweasch

2006-12-07 @ 19:50:27
Postat av: Fredrik

Tjo. Tyckte det var lite spännande med Kiropraktorn. Men enligt min mening kunde du ha sparkat lite. eftersom han hamnade det yrket så behöver han nog räta ut lite saker ;) Ha det vacker där borta

2006-12-07 @ 22:48:37
Postat av: Anonym

konstiga människor till att inte veta vad pepparkakor och lussekatter är! det går ju miste om det bästa som julen innebär!

haha, jag saknar dig med ida! (och alla samhällslektioner utöver det) det var fina grejer det!

länge leve spskku3 hahaha pusssss

Postat av: Jo

Yaaaay for xmas break!!!
Grattis till din forsta termin avklarad in the us of a. Great Success!! hahaha
Du ar en san stjarna o ikvall far jag se dig, sweasch!

2006-12-08 @ 16:49:32
Postat av: Linda

Nice upplevelse du verkar ha haft!! Haha.. Kan höra knaket.. Visst äger julkalendern?? Fasen, jag är imponerad av den.. Blev tom rädd när mumien dök upp..Haha

2006-12-08 @ 19:35:32
Postat av: Jo

I am done, done, DONE baby!!!!!

Emsvett blev det nan blogg??
Kaffe? Shopping? lets do it!

2006-12-09 @ 17:35:01
Postat av: Jo

I am done, done, DONE baby!!!!!

Emsvett blev det nan blogg??
Kaffe? Shopping? lets do it!

2006-12-09 @ 17:37:25
Postat av: sofie

hejhej Ida! VA kul å höra från dig, jag mår kanon,bara lite trött efetr helgens föreställningar=) Idag r det jobb som gäller och regnet piskar utanför mig på gatan- ingen vinterkänsla över huvudtaget.. Just ja den där låten, har inget minne från vad den hette men det kommer väl rätt var de tär- å då lovar jag att berätta! Vad är det du gör i USA förutom golfen? antar att du pluggar något, men vad? hur bor du? Ha en härlig dag och hoppas ni har bättre väder än vi=) Kramar

2006-12-11 @ 08:28:07
URL: http://sogo.blogg.se
Postat av: Elin

Var ute o gick idag o lyssnade pa min mp3...givetvis pa talking to you, jag fick tarar i ogonen, for jag insag hur langesen det var jag traffade dig, men ocksa hur snart jag far krama om dig igen! Underbart!!
Hur snart far jag traffa dig nar du kommit hem? Jag jobbar ju dagarna efter jul, fran 27 o sen till nyar, sa kommer ju bo hos Rickard eller nat, sa ar ju i narheten iaf! Kommer aven jobba nagra dagar efter nyar...sen borjar jag pa riktigt 1 februari.
Ses snart min angel.

2006-12-11 @ 17:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback