The Holiday

Hemma 12.41 am

Nu har jag, Jossan, Millan och Pontus precis kommit hem från bion. Vi såg min nya favoritfilm, The Holiday. Den var outstanding och hur bra som helst! Alla var nästan som lyriska när vi kom ut från salongen och jag tror tom Pontus hade en liten tår i ögat hehe I vilket fall kan jag rekommendera den.. eller rättare sagt: det är nästan ett måste att se den! :)

Nu har jag ju varit lite dålig på att uppdatera senaste dagarna och jag måste säga att det faktiskt har hänt en del. Till att börja med har jag fått jullov och Jossan hade sin sista final i lördags. Hon har nu gått från student till golfproffs på heltid, kul kul! Så i lördags hade vi en heldag med shopping och god mat för att fira detta. (Visserligen på souper salad men vad gör man inte när man umgås med Emelie Svenningsson.. haha Hon blir förmodligen en grönsak i sitt nästa liv) Dagen var iallafall toppen och vi hade väldigt trevligt! Alla köpte varsin outfit till Jossans graduation med, vi kommer att vara så snygga!

Nu har Pontus kommit hit med, väldigt trevligt! Han hade ju ändå vägarna förbi Mexico så då tänkte vi att han kunde stanna förbi Waco lite, och det ska bli mysigt att ha med honom i jul. Ganska säker på att Hanna känner så med.. :)

Idag har vi städat ur Jossans lägenhet och det gjorde vi väldigt bra tycker jag. Det var lite skabbigt ett tag men det är alltid lika skönt när man är klar. Det kändes lite konstigt att se den lägenheten helt tom, men samtidigt var det rätt skönt för den börjar bli ganska gammal nu. Efter vi hade gjort det så lagade vi en god middag här hemma hos mig och efter det blev det bio. Måste prata lite mer om den tror jag för den var verkligen bra! Den handlade om två tjejer som båda ville komma ifrån sitt liv över jul-veckorna. En bodde i Los Angeles och en bodde i England. De byter hus och båda tjejerna hittar stora fördelar med deras nya hem. Man kan tro att den är tråkig och förutsägbar men det är den inte, det var det som var så skönt och så bra med den. Ni som känner mig vet ju att jag är lite svag för romantiska komedier och det här ett utmärkt exempel på en sån. Jag är ju inte heller så svår för att visa käsnlor när jag kollar på en film så jag kan ju erkänna att det kom en tår eller två.. haha I'm such a girl! :) Se den om ni får chansen!

Imorgon kommer mamma, pappa och Hanna och det ska bli så underbart! Även fast det har gått väldigt fort så har jag saknat dom så otroligt mycket. Med tanke på att jag bara har varit ifrån mina föräldrar ett par veckor innan så var detta lite nytt för mig. Ganska jobbigt vissa stunder, men dock väldigt nyttigt andra. Nu vet jag till exmpel varför mamma inte tycker om när jag inte plockar iordning efter mig. (Jag stör mig alltid på att Layla har sina saker överallt) Eller att man inte kan ropa på pappa så fort det är något som inte verkar att gå som det ska. Då får man ta tag i det själv och hoppas på det bästa. (I värsta fall ringa Coach, men det har inte behövt hända än så länge...) Hur som helst har jag verkligen lärt mig en del och det ska bli så roligt att få visa upp mitt hus, min skola och allt det andra som har varit mitt hem de senaste månaderna. Jag kan knappt vänta tills jag får krama om dom på flygplatsen, det ska bli så skönt!

Men innan jag får göra det, måste jag sova lite.. Och med min nya favoritfilm på hjärnan och Ändy och Douglas bredvid mig i sängen har jag inga tvivel på att det kommer att gå hur bra som helst!

Sov så gott! Många kramar
Ida

Kommentarer
Postat av: Granne

ha! jag träffade din pappa igår han sa hej då! vet du jag har nycklar till ditt hus nu så jag kan röja runt lite där inne;) haha nej skojar bara:)
Hoppas det blir en kul jul iaf!
Kraaaaaaaaaam*

2006-12-13 @ 15:24:31
Postat av: Elin saklart =)

Jag kan tanka mig vad underbart det maste vara att fa se mamma o pappa pa flygplatsen, fick ju nastan tarar i ogonen nar jag laste ditt inlagg. Tank va kul ni ska ha det, hela familjen samlad i Waco =)
Sista dagen i skolan idag, for imorgon bar det av till Kina. Det ska bli skoj.
O snart far jag aka hem igen, sa skont. Men borjar trivas riktigt bra har nu.
Halsa grattis till Jossan, golfproffs, inte illa!!
Jag saknar dig vannen min.
Ses snart, puss o kram. Halsa hela familjen!

2006-12-14 @ 12:25:51
Postat av: Granne

HEj igen!
DU! skulle bara veta vad avunsjuk jag blir! jag får ju inte ens avnjuta gsk matcher nu för tiden.. och henke lundqvist är guld värd!! grr!
min pappa undrar om han ska vattna era blommor! ?
och eran postlåda är dålig regnar in:P haha
Ha det bäst!!
PUss oHC Kramaaa

2006-12-14 @ 21:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback