Julstämning i Texas

Hemma 11.38 am

Nu har jag unnat mig en liten paus i pluggandet och tänkte berätta om mitt försök till att få lite julstämmning här borta. Igår kväll var jag ute och surfade lite och då hittade jag julkalendern på Svt hemsida! Hur bra är inte det tänkte jag och tittade genast på första avsnittet. I morse blev det andra  avsnittet med frukost framför datorn. Tog kanel på gröten i försök att få den lite som tomtegröt :) Det var faktiskt ganska mysigt och än så länge så tycker jag om julkalendern. Jag kommer nog aldrig bli för gammal för att kolla på julkalendern, hoppas dom inte får för sig att sluta med den traditionen.

Nog om mina julstämmnings försök.. Igår var vi över hos killarna och hade en lite avslutningsfest för Martin (killen från Danmark) Han kommer ju inte tillbaka nästa termin så detta är hans sista helg här. Det var helt okej, jag har fortfarande inte riktigt försått hur amerikanarna kan festa utan att dansa till Linda Bengtzing eller andra schlagers, men enligt dom fungerar öl och countrymusik lika bra.. Jag är inte lika övertygad.. :)

 Brianna & Layne  Braxton & Layla  Amanda, Braianna & Layla

 Brianna & jag           Amanda & Martin



Jaha, idag händer det nog inte så mycket är jag rädd. Mest lite tvätt, städning och pluggning. Låter som om jag inte gör något annat haha Riktigt så illa är det inte. Sen ikväll ska nog jag laga mat med Millan och Jossan så det ska bli mysigt. Om jag känner oss rätt blir det nog ett eller annat Sex & the City avsnitt med. Det kan vara en av de bästa serierna som har gjorts! Lite grotesk vissa scener men eftersom Samantha är en trysexual så får man räkna med sånt... haha

Nej, nu blir det tillbaka till verkligheten och nu får jag ta att läsa lite. Har förresten en ny favoritlåt: Mariah Carey med All I want for Christmas is you. Man blir på så bra humör av den och lite julstämmning är ju aldrig fel!

Ha det så bra!
Många kramar
Ida

ps. Vi är inne i december, jag är excited!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tja bruden! men va roligt! klart jag ska tänka på det om nyår lite, det vore inte alls fel! :)
just nu är jag inne i en sån mördar-jobb-helg, nästan omänskligt. 10 h i fredags, 13 igår och 11 idag, men nu är det snart över! :)
puss

Postat av: Linda

Asså, du är så himla het i din nya frisyr! Gjorde ett försök att klippa min lugg idag men gav upp efter halva turen. Så nu är vissa hårstrån lite kortare än andra, haha... Så du har kollat in julkalendern?? Jag såg den för första gången idag. Verkar faktiskt lovande med roliga skåderspelare o allt. Förresten, jag kollade in dansken!! Du får ju erkänna att dom är lite heta!! Har han snackat danska med dig?? I så fall är jag SÅÅÅÅ avundsjuk!! Idag är det första advent!!! Wiihii!! Dagarna går.... Vi hörs!! PUSS

2006-12-03 @ 14:11:41
Postat av: Elin

Smart...maste genast ga in pa svt o kolla =)
Det ar ju kanon nar man kan fa Ida o Linda pa en gang, Ida i bloggen och Linda i kommentaren...perfekt! *ler*
Jag saknar er bada sa himla mycket.
Pussar mina sma anglar

2006-12-03 @ 16:32:24
Postat av: jag igen...

Nejdu...hur man kan festa utan schlager kommer for alltid vara en gata for mig!
Alla flickor och talking to you....givet!!
Langtar saaa till en sadan fest.

2006-12-04 @ 16:30:44
URL: http://elinoj.blogg.se
Postat av: Ida

Andra sidan är du klar?, jajamensan fattas bar'!!! :-D

Min egna variant! Du blev gör-snygg i håret och jag hoppas att allt e bra?! Ses vi på juldagen eller hur verkar det??
Kramar Ida

2006-12-04 @ 20:32:41
URL: http://idans.blogg.se
Postat av: Ida

Ja du, det är just för tillfället en massa jobb... extraknäcker i en restaurang så det är typ "hej-vad-det-går" så e dagen slut.. :-) Till våren ska jag plugga ja.. har tänkt att bli diplomat såsmåningom, så vi får vänta med spänning! hehe! Detta innebär iaf att du firar nyår här hemma då?! Hur ser den högtiden ut? bara massa vänner och skumpa? Plugga hårt så du kan komma hem o vila upp dej sen.. :-)

Kramar från varma, regniga Sverige den 6/12.. hahaha!

2006-12-06 @ 13:56:50
URL: http://idans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback